سازنده چت جی پی تی اعلام كرد؛ جایزه ۲۰ هزار دلاری برای گزارش مشکلات امنیتی هوش مصنوعی

به گزارش روش سئو، شرکت سازنده ربات های چت هوش مصنوعی GPT، روز سه شنبه اعلام نمود که تا ۲۰۰۰۰ دلار به کاربرانی که صدمه پذیری های سیستم های هوش مصنوعی آنرا گزارش کنند، جایزه می دهد.

به گزارش روش سئو به نقل از رویترز، در چارچوب برنامه OpenAI Bug Bounty که در روز سه شنبه اعلام گردید و بر مبنای میزان خطرآفرینی اشکالاتی که گزارش می شوند، به افراد جوایزی عرضه می شود که از ۲۰۰ دلار برای هر صدمه پذیری آغاز می شود.
شرکت های فناوری اغلب از برنامه های اعطای پاداش برای تشویق برنامه نویسان و هکرهای اخلاق گرا برای گزارش اشکالات در سیستم های نرم افزاری خود استفاده می نمایند.
OpenAI از محققان دعوت کرده تا بعضی از عملکردهای ChatGPT و نحوه ارتباط سیستم های OpenAI و به اشتراک گذاری داده ها با برنامه های شخص ثالث را بررسی نمایند. از راه این برنامه، وجود محتوای نادرست یا مخرب در سیستم های OpenAI بررسی نمی گردد.
این اقدام چند روز بعد از آن صورت می گیرد که ChatGPT در ایتالیا به علت نقض مشکوک قوانین حفظ حریم خصوصی ممنوع گردید و همین مساله سبب شد رگولاتوری ها در سایر کشورهای اروپایی خدمات هوش مصنوعی مولد را با دقت بیشتری مطالعه و بررسی نمایند.

منبع: