به دنبال ابراز نگرانی در كنگره؛ آمریکا به دنبال قانون گذاری در مورد چت جی پی تی

به گزارش روش سئو، دولت بایدن روز سه شنبه از بررسی نظرات عموم مردم برای وضع قوانینی در مورد سیستم های هوش مصنوعی اطلاع داد.

به گزارش روش سئو به نقل از رویترز، علت این تحول آن است که ابهامات و سوالاتی در مورد تاثیر هوش مصنوعی بر امنیت ملی و نظام آموزش وجود دارد.
چت جی پی تی، یک برنامه هوش مصنوعی است که اخیراً به علت توانایی نوشتن پاسخ های سریع به طیف گسترده ای از سوالات توجه عموم را به خود جلب کرده است.
این امر نگرانی هایی را در کنگره ایجاد کرده، چونکه چت جی پی تی با ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه به سریع ترین برنامه کاربری در تاریخ از نظر سرعت رشد تبدیل گشته است.
اداره ملی مخابرات و اطلاعات، یک آژانس وزارت بازرگانی که به کاخ سفید در مورد سیاست های مخابراتی و اطلاعاتی مشاوره می دهد، با هدف بررسی “مکانیسم پاسخگویی” هوش مصنوعی، خواستار دریافت اطلاعات در این مورد است.
این آژانس می خواهد بداند آیا اقداماتی وجود دارد که میتوان برای اطمینان از این که سیستم های هوش مصنوعی قانونی، مؤثر، اخلاقی، ایمن و قابل اعتماد هستند، انجام داد یا خیر.
سیستم های هوش مصنوعی مسئول می توانند مزایای زیادی به همراه داشته باشند، اما تنها در صورتیکه به پیامدها و صدمه های احتمالی آنها دقت نماییم. به جهت اینکه این سیستم ها به قابلیت های کامل خود دست یابند، شرکت ها و مصرف کنندگان باید بتوانند به آنها اعتماد کنند.

منبع: