شرح اهداف کارخانه های نوآوری کشور با محوریت امیدآفرینی و عدالت اجتماعی

به گزارش روش سئو، دستیار معاون علمی رئیس جمهوری اظهار داشت: ایجاد مراکز مشاوره کارآفرینی با رویکرد نوآوری، ایجاد شبکه عارضه یابی صنعتی، تشکیل شبکه یکپارچه کارخانه های نوآوری با رویکرد عدالت اجتماعی و برگزاری جوایز استانی نوآوری از با اهمیت ترین اهداف نشست مدیران کارخانه های نوآوری کشور است.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، محمد صدری مهر با اشاره به نشست مدیران کارخانه های نوآوری سراسر کشور که به میزبانی کارخانه نوآوری البرز برگزار می شود، اضافه کرد: چند موضوع در دستور کار این جلسه قرار گرفته است. از جمله، تدوین نظامنامه جایزه های استانی نوآوری که محور و متولی برگزاری آنها کارخانه های نوآوری خواهند بود و این مساله می تواند مقدمه ای برای رویدادهای ملی باشد. موضوع دوم، ایجاد مراکز مشاوره کارآفرینی با رویکرد نوآوری است که کارخانه های نوآوری در سراسر کشور گام هایی مثبتی دراین زمینه برداشته اند و در این جلسه نیز به این مساله خواهند پرداخت.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری اظهار داشت: یکی دیگر از موضوعات این جلسه، ایجاد شبکه عارضه یابی صنعت با رویکرد فناوری و نوآوری است که توسط کارخانه های نوآوری هر استان صورت خواهد گرفت و تمامی ظرفیت کارخانه های نوآوری در کشور، برای حل این معضلات تقویت خواهند شد.
وی ادامه داد: این فعالیت قسمتی از تعامل میان اکوسیستم نوآوری و صنایع کشور است که با حمایت مالی بخش صنعت، بر طبق قانون اقتصاد دانش بنیان مصوبه مجلس شورای اسلامی، اجرائی و قسمتی از هزینه های در رابطه با این فعالیت، به عنوان مالیات، پذیرفته می شود.

بگفته صدری مهر، همین طور در این گردهمایی موضوع ایجاد شبکه یکپارچه کارخانه های نوآوری در کشور در دستور کار قرار دارد که این کار سبب اشتراک گذاری امکانات در تمام کشور و استفاده از به روزترین امکانات فناوری در مناطق محروم و دور از مرکز می شود.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری، اضافه کرد: انجام این پروژه های ملی در شبکه کارخانه های نوآوری کشور سبب نقش آفرینی جدی کارخانه های نوآوری در زیست بوم نوآوری، صنعت و زیست بوم کارآفرینی خواهد بود و ثمرات نوآوری را برای مردم و صنعت ملموس خواهدنمود.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، گردهمایی مدیران کارخانه های نوآوری کشور، ۲۰ خردادماه به میزبانی کارخانه نوآوری البرز و با سخنرانی روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری کار خودرا آغاز نموده و تا ۲۲ خردادماه ادامه دارد.

منبع: