حمایت صندوق نوآوری از حضور دانش بنیان ها در ۳۱۵ نمایشگاه خارجی

به گزارش روش سئو، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: صندوق نوآوری در راستای توسعه بازارهای صادراتی شرکت های دانش بنیان از حضور این شرکتها در ۲۶۰ نمایشگاه داخلی و ۳۱۵ نمایشگاه خارجی بصورت بلاعوض حمایت می کند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، دکتر محمدصادق خیاطیان امروز در جریان بازدید از پاویون شرکت های دانش بنیان در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (بانک، بیمه و بورس) در جمع خبرنگاران با اعلان اینکه امروز نفوذ فناوری و نوآوری در کارهای مالی، یکی از مظاهر توانایی شرکت های دانش بنیان است، اظهار داشت: تاثیری که امروز محصولات فناورانه شرکت های دانش بنیان بر صنعت مالی کشور گذاشته اند، به حدی رسیده است که مردم به خوبی آنرا لمس کرده اند. برای نمونه فعالیت بانکداری الکترونیک و بیمه به کمک ابزار دانش بنیان اتفاقی است که توانسته فعالیت مردم در شبکه بانکی و بیمه ای کشور را تسهیل کند.
وی صنعت مالی را صنعتی بسیار بزرگ و شناخته شده در دنیا توصیف کرد و اضافه کرد: امروز نفوذ فناوری در این صنعت سبب کاهش هزینه ها، افزایش دقت و در یک کلام موجب افزایش بسیار بالای راندمان شده و از طرف دیگر شفافیت بالایی که نفوذ فناوری در فرآیندهای مالی پدید آورده، اقبال خیلی از کشورها به حوزه فناوری های مالی را باعث شده است.
خیاطیان با اشاره به عرضه فناوری های پیشرفته در این عرصه، نمونه آنرا احراز هویت با بهره گیری از هوش مصنوعی دانست و اشاره کرد: امروزه برای احراز هویت دیگر نیاز به حضور فیزیکی افراد نیست و این کار بصورت غیر حضوری در مراکزی مانند بازار سرمایه، بانکها و… به انجام می رسد.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به بازدید از توانمندی های شرکت های دانش بنیان در پاویون صندوق نوآوری در نمایشگاه بین المللی صنعت مالی، اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان حاضر در نمایشگاه صنعت مالی توانسته اند وارد همکاریهای جدی با سرمایه گذاران خارجی شوند. این مسئله حاکی از توان بالا و استعداد دانش بنیان های ایرانی برای حضور در بازارهای جهانی است.
وی با اعلان اینکه یکی از برنامه های صندوق نوآوری و شکوفایی برای توسعه بازارهای صادراتی شرکت های دانش بنیان، پشتیبانی از حضور این شرکتها در نمایشگاه های داخلی و خارجی است، اظهار داشت: در این جهت ما تلاش می نماییم که زمینه ای فراهم نماییم که شرکت های دانش بنیان بتوانند محصول خودرا معرفی و مشتریان خودرا پیدا کنند. ما این پروسه را با انواع حمایت ها هموار می نماییم که یکی از آنها حمایت بلاعوض از دانش بنیان ها برای حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی است.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: در این جهت صندوق نوآوری از حضور شرکت های دانش بنیان در ۲۶۰ نمایشگاه داخلی و ۳۱۵ نمایشگاه خارجی بصورت بلاعوض حمایت می کند؛ چونکه توسعه صادرات شرکت های دانش بنیان همچون برنامه های صندوق نوآوری است که امکان معرفی این شرکتها به سرمایه گذاران خارجی و جذب سرمایه را به وجود می آورد.
خیاطیان با تأکید بر این که صندوق نوآوری و شکوفایی در امتداد شکل دهی به نظام تامین مالی فناوری در کشور بدنبال توسعه فرایندهای سرمایه گذاری بر شرکت های دانش بنیان است، اشاره کرد: دراین زمینه با بخش های مختلف برای توسعه سرمایه گذاری مشارکت می نماییم و این اعتقاد را داریم که سرمایه گذاران خارجی بسیار مهمی برای شرکت های دانش بنیان داخلی وجود دارند که باید از این ظرفیت بهره برد.