در قالب تفاهم نامه ای؛ پروژه های بهینه سازی در صنایع بالادستی نفت وگاز هدفمند می شود

به گزارش روش سئو، تفاهمنامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت نفت فلات قاره ایران منعقد گردید.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، تفاهم نامه همکاری بین شرکت نفت فلات قاره ایران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جهت اجرای تدابیر و منویات مقام معظم رهبری در سال رشد تولید و مهار تورم منطبق با سیاست های دولت در خصوص شکوفایی اقتصاد دانش بنیان، مقابله با تحریم های ظالمانه و افزایش اشتغال نیروی انسانی متخصص و در جهت ارتباط سازمان یافته و نظام مند در حوزه عرضه تولید محصول دانش بنیان بومی و همینطور دانش بنیان شدن صنعت نفت منعقد گردید.

این تفاهمنامه بین دکتر علیرضا مهدی زاده از شرکت نفت فلات قاره ایران و دکتر محمدجواد عامری شهرابی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر منعقد گردید.

این تفاهمنامه در جهت توسعه و تاسیس ظرفیتهای بالقوه جدید و بکارگیری ظرفیتهای بالفعل موجود که مبتنی بر آن بتوان به توسعه مراودات و تعاملات با هدف اعتلای سازمانی طرفین پرداخته شود، به امضا رسیده است.

شناسایی و برنامه ‏ریزی برای رفع مشکلات فلات قاره، برنامه ‏ریزی مشترک جهت نیل به تجاری‏ سازی و ایجاد فناوری های نوین و مورد علاقه برپایه و نیاز طرفین صنعت و برنامه ‏ریزی مشترک به منظور رفع چالش های ملی صنعت نفت و گاز از اهداف این تفاهمنامه به حساب می آید.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تعریف پروژه در زمینه هوشمندسازی در صنایع بالادستی نفت و گاز، اقدام جهت تعریف پروژه در زمینه بهینه سازی در صنایع بالادستی نفت و گاز، اقدام جهت تعریف دوره های آموزشی در زمینه هوشمندسازی و بهینه سازی در صنایع بالا دستی نفت و گاز، انجام پروژه های تحقیقاتی، مشاوره ای، اجرایی در زمینه های کاربرد هوش مصنوعی در صنایع بالادستی نفت و گاز، همکاری شرکتهای دانش بنیان مستقر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با شرکت نفت فلات قاره ایران در چارچوب این تفاهمنامه تعریف شده است.

منبع: