بخشی از بوستان ولایت به پارک علم و فناوری تهران تبدیل می شود

به گزارش روش سئو، شهردار تهران در رابطه با ساخت پارک علم و فناوری تهران در بوستان ولایت توضیح داد: بوستان ولایت ۲۵۹ هکتار است که ۵۹ هکتار از این بوستان به پارک تبدیل گشته است. تصمیم داریم که ۲۰۰ هکتار از مجموعه بوستان ولایت را به پارک علم وفناوری شهر تهران تبدیل نماییم که عمده تکیه گاه پارک علم و فناوری تهران، نخبگان دانشگاه و حوزه هستند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی امروز در حاشیه شورای دانشگاه تربیت مدرس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مجوز تاسیس پارک علم و فناوری تهران از جانب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر می شود، اظهار داشت: به لطف الهی با استفاده از این پارک می توانیم از ظرفیت دانشگاهی، مجموعه های نوآور و خلاق استفاده نماییم.
وی با اشاره به اینکه درنظر داریم که پهنه های هوشمند در شهر تهران داشته باشیم، اظهار داشت: این پهنه ها برای غرب، شرق و مرکز تهران است. دانشگاه صنعتی شریف محور پهنه غربی تهران؛ دانشگاه علم وصنعت، محور پهنه شرق و دانشگاه های تربیت مدرس، تهران و امیرکبیر هم محور پهنه مرکز تهران هستند. امید است که بتوانیم با خدماتی که عرضه می دهیم، بتوانیم زیست شهری در این مناطق را متفاوت نماییم و این مورد را لوکوموتیو محرک و تغییر شهر تهران قرار دهیم. نقش دانشگاه در این مورد بسیار بارز است.
وی در رابطه با تفاهمنامه مشترک شهرداری تهران و دانشگاه تربیت مدرس به منظور ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی برای این مرکز آموزشی، اظهار نمود: مبحث همکاری شهرداری و دانشگاه، محدود به ساخت مسکن نمی شود و فراتر از این حوزه است. شهرداری تهران برای اداره شهر، خویش را نیازمند تکیه بر اهل علم، نخبگان و دانشگاه می داند و با بهره گرفتن از این پتانسل می خواهیم مسیر معقولی برای اداره شهر داشته باشیم.
شهردار تهران افزود: دکتر فرهاد دانشجو (رئیس دانشگاه تربیت مدرس) فرصتی را در اختیار شهرداری تهران قرار داده که از نقطه نظرات و دیدگاه های اساتید دانشگاه تربیت مدرس استفاده گردد. استفاده از نقطه نظرات دانشگاهیان می تواند به منظور ارتقاء طرح ها یا عملیاتی شدن باشد.
زاکانی با اشاره به اینکه شهرداری تهران می تواند خدماتی را برای دانشگاه ها عرضه کند، اظهار داشت: مسکن اساتید، یکی از خدماتی است که شهرداری تهران می تواند برای دانشگاه ها ارائه نماید. دانشگاه تربیت مدرس، بخشی از اراضی خویش را برای ساخت مسکن درنظر گرفته است. تسهیل و تسریع ابعاد مختلف ساخت و ساز از جانب شهرداری تهران می تواند حداقل وظیفه شهرداری در زمینه ساخت مسکن برای دانشگاه باشد.

منبع: