در گفت وگو با روش سئو اعلام شد تدوین بخشنامه سرآمدان علمی در دستور کار وزارت علوم

به گزارش روش سئو، معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تدوین بخشنامه سرآمدان علمی آگاهی داد و اظهار داشت: بر طبق این بخشنامه، منتخبان برمبنای معیارهای فناوری ارزیابی خواهند شد.
دکتر علی خیرالدین در گفت و گو با ایسنا، درباب معرفی سرآمدان علمی ایران، توضیح داد: دراین زمینه دو موضوع مطرح است؛ یکی این که در هفته پژوهش و فناوری، فناوران برتر معرفی می گردند که برای این منظور دستورالعملی تهیه شده است.
وی با اعلان اینکه در این رویداد ممکنست یک دانشگاه، استاد برتر، رئیس مرکز رشد برتر و یک شرکت دانش بنیان برتر را ارائه کند، افزود: رویکرد دیگر، معرفی سرآمدان علمی است که در این رویداد بیشتر اعضای هیات علمی برتر معرفی می گردند و در معرفی سرآمدان علمی می خواهیم این مساله را تبیین نماییم که یک عضو هیات علمی می تواند سرآمد آموزشی و سرآمد فناوری باشد.
خیرالدین اشاره کرد: بدین جهت درحال تدوین بخشنامه ای برای این رویداد هستیم تا اعضای هیات علمی سرآمد علمی را معرفی نماییم.
معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با اعلان اینکه در این بخشنامه، فاکتورهای معرفی سرآمدان علمی را معرفی خواهیم کرد، تصریح کرد: فاکتورهای معرفی سرآمدان علمی، در زمینه های فناوری است که از آن جمله این شاخص ها می توان به ایجاد شرکت های دانش بنیان، ایجاد اشتغال، مالکیت فکری و ایجاد نوآوری اشاره نمود.
وی با تأکید بر این که تدوین این بخشنامه در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: این بخشنامه تا یک ماه آتی نهایی خواهد شد.
بگفته معاون وزیر علوم بر طبق این بخشنامه اعضای هیات علمی که به عنوان سرآمدان علمی معرفی می گردند، در ارتقای آنها و پایه تشویقی آنها مؤثر خواهد بود.

منبع: