معاون امور محتوایی مركز ملی فضای مجازی كشور: شبکه ملی اطلاعات خدمات خوبی را به کاربران عرضه می کند

به گزارش روش سئو، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی کشور، اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات اساسا خدمات بسیار خوبی را به کاربران عرضه خواهد نمود.

به گزارش روش سئو به نقل از مهر، قاسم خالدی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فضای مجازی استان سمنان به میزبانی استانداری با اشاره به اینکه امروز، فضای مجازی، همه شئونات زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار داده و از یک بازیگر فعال به یک بازیگر اصلی، تبدیل گشته است، تصریح کرد: توسعه ساختار و تغییر دیدگاه به فضای مجازی، امری لازم و ضروری می باشد.
وی با اشاره به اینکه ضعف ساختارهای مناسب فضای مجازی، چالش بزرگ حکمرانی این فضا است که اقدامات مناسبی بمنظور رفع این دغدغه در سطح ملی به انجام رسیده است، اضافه کرد: ساماندهی فضای مجازی استان ها، استفاده از ظرفیت های شبکه ملی اطلاعات، استفاده مناسب و حداکثری از فرصت فضای مجازی و آموزش عمومی و فرهنگ سازی همچون اهداف مرکز ملی فضای مجازی کشور است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی کشور با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات اساسا خدمات بسیار خوبی را به کاربران عرضه خواهد کرد، اظهار داشت: لازم است تا مسؤلان استانی، بحث شبکه سازی را جدی بگیرند از طرفی اگر از ظرفیت مناسب استان ها در شبکه سازی استفاده مناسب به عمل آید، بدون شک این امر خدمات شایان توجهی در عبور از بحران ها خواهد داشت.
خالدی با اشاره به اینکه باید سیاستگذاری در فضای مجازی به صورت منطقه ای صورت گیرد، تاکید داشت: راهکار جمهوری اسلامی در مقابله با تهدیدات اجتماعی و رسانه ای، افزایش سواد فضای مجازی جامعه است و از طرفی صیانت از زیر ساخت های حیاتی استان در مقابل حملات سایبری، یکی از اهداف شورای فضای مجازی استان ها است.
وی با اشاره به اینکه ۲۳ میلیون کاربر یکتا در سکوهای داخلی کشور عضو بوده و خدمات رسانی می شوند، اضافه کرد: ایتا، حدود ۸.۵ میلیون کاربر داشته و فعال است و روبیکا ۱۷.۵ میلیون کاربر دارد و گوگل عملاً جنگ خویش را با این پلت فرم کرده است اما خوشبختانه تحولات خوبی پیش رو است که با تشکیل شورای مجازی استان ها، تکمیل خواهد شد.

منبع: