رئیس دانشگاه مطرح كرد؛ آمادگی دانشگاه امیرکبیر برای ورود به حل مسائل لجستیکی کشور

به گزارش روش سئو، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: این دانشگاه آمادگی دارد در حوزه های لجستیکی نیز ورود کند و رساله های دکترا و پروژه های واقعی تر دراین زمینه به انجام برساند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن قدسی پور رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در همایش پایانی سومین دوره جایزه ملی تعالی لجستیک و زنجیره تامین که در محل این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: لجستیک، بحث کاملا تخصصی است که مانند بسیاری از زمینه های دیگر زندگی بشر تحت تاثیر اینترنت بوده است.
وی با اعلان اینکه در دهه ۱۹۸۰ میلادی کاهش حجم خرید و افزایش دفعات ارسال، مساله اصلی لجستیک بود اظهار داشت: در دهه ۱۹۹۰انعطاف پذیری در تولید و برقراری رضایت مشتریان نکته کلیدی در فضای لجستیکی بود.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اعلان اینکه اکنون فضای مجازی و اینترنت درحال تحول لجستیک و تدارکات می باشد، اظهار داشت: بیگ دیتا و تاثیراتش در لجستیک، تبادل اطلاعات و تعاملات مالی قویا تحت تاثیر توسعه تکنولوی قرار گرفته است.
قدسی پور اظهار داشت: در بعضی صنایع تا ۸۰ درصد از قیمت تمام شده را حمل و نقل تشکیل می دهد که این میزان جای تامل دارد اما آمار رسمی در جهان تا ۱۵ درصد است؛ این آمار در ایران تا ۳۰ درصد ارزیابی شده است.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: ما در مدیریت کشور در یک جاهایی خوب عمل کردیم و در جاهایی هم ضعف داشتیم که این ضعف بیشتر در مدیریت کلان بوده است.
وی افزود: در قالب کلان کشور سیستم ها تا حدود زیادی از کنترل خارج می شود و نمی توانیم بگوییم کل سیستم تحت کنترل است و در سمینارها باید به این فرایندهای کلان بیشتر دقت نماییم. ما حالا در حمل و نقل گندم، لاستیک ماشین، فولاد، و… با مشکلاتی مواجه هستیم.
رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تأکید بر این که لطمه شناسی حمل و نقل کلان یکی از محورهای اساسی است که میتواند در این همایش مورد بررسی قرار بگیرد، اظهار داشت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر آمادگی دارد به زمینه های لجستیکی ورود کند و رساله های دکترا و پروژه های واقعی تر دراین زمینه به انجام برساند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، قدسی پور در آخر اشاره کرد: لازم است در این همایش با تامل روی مسائل لجستیکی کشور بحث شود ضمن این که لازم است دستگاهها از دانشگاهها چنین مطالبی را مطالبه کنند.

منبع: