ایران به جمع تولیدکنندگان تیغ های جراحی پیوست

به گزارش روش سئو، محققان کشور به دانش فنی ساخت تیغ های جراحی دست پیدا کردند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، شهریار همایون فرمنش، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، یکی از محصولات این شرکت را پمپ تزریق خون دانست و اظهار داشت: بسیاری اوقات امکان تزریق خون به صورت معمولی وجود ندارد، چونکه خون حاوی گلبول های قرمز است و در تزریق معمولی امکان دارد این گلبول ها را گرفتار شکستگی کند.
وی اظهار نمود: در بعضی موارد هم رگ های بیمار قابلیت تزریق عادی را ندارند. همینطور گاهی در موارد اورژانس بیمار به صورت فوری به حجم بالای خون نیاز دارد و تزریق قطره قطره آن به صورت سرم عادی در مدت زمان طولانی مطلوبیت درمانی ندارد. ازاین رو در این گونه موارد از دستگاه پمپ تزریق خون استفاده می شود.
فرمنش، با تکیه بر این که این دستگاه با نصف قیمت محصول مشابه اتریشی و آمریکایی تولید می شود، تصریح کرد: این محصول علاوه بر برخورداری از کیفیت مشابه محصول خارجی، برعکس نمونه های وارداتی، دارای خدمات بعد از فروش و ضمانت هم است.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان محصول دیگر این شرکت را تیغ های جراحی عنوان نمود و خاطرنشان کرد: تولید تیغه های جراحی باوجود ظاهر ساده ای که دارند، نیازمند فرایندی پیچیده و فناورانه است. برای تولید این تیغه های جراحی به ۴ گلوگاه تکنولوژیک نیاز است که همچون آنها میتوان به فرآیند حرارت دهی استیل اشاره نمود.
به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، وی افزود: معمولا بیشترین دقتی که دستگاههای CNC از آن برخوردار می باشند، یک صدم میلی متر است و این در شرایطی است که ضخامت نوک تیغ های مخصوص اعمال جراحی ۶۰ نانومتر است که با میکروسکوپ معمولی هم قابل مشاهده نیست و باید برای سنجش اندازه آن از میکروسکوپ الکترونیکی بهره برد.
به قول وی هم اکنون ۶ کمپانی در دنیا تیغ های جراحی تولید می کنند و ایران نیز، جدید ترین عضو باشگاه تولیدکنندگان این محصول به حساب می آید.

منبع: