ایلان ماسک نسبت به ورشکستگی اسپیس ایکس اخطار داد!

روش سئو ایلان ماسک نسبت به ورشکستگی اسپیس ایکس اخطار داد!
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، بر اساس گزارش رسانه ها، “ایلان ماسک” فکر می کند که “اسپیس ایکس” باید هرچه سریعتر تولید نسل بعدی موتور رپتور خویش را سرعت ببخشد و در غیر این صورت با عواقب شدیدی مواجه خواهد شد.
موتورهای رپتور به موشک “استارشیپ”؛ وسیله نقلیه بزرگ و قابل استفاده مجددی که “اسپیس ایکس” درحال توسعه آن برای ارسال افراد و محموله ها به کره ماه، سیاره مریخ و سایر مقاصد دورتر است، نیرو خواهد داد. هر نمونه اولیه از این موشک به تعداد زیادی موتور رپتور نیاز دارد که شامل ۳۳ موتور برای مرحله اصلی و تقویت کننده غول پیکر آن به نام “سوپر هوی”(Super Heavy) و شش موتور برای فضاپیمای مرحله دوم آن معروف به “استارشیپ” است.
گفتنی است که “اسپیس ایکس” هم اکنون آزمایش پرواز مداری نمونه بیستم “استارشیپ” معروف به “SN۲۰” را در برنامه دارد.
“اسپیس ایکس” می خواهد در سالهای آینده ناوگان بزرگی از استارشیپ ها را اداره کند. “ایلان ماسک” که یک کارآفرین میلیاردر است در اوایل ماه جاری در نشست مشترک هیئت مطالعات فضایی و هیئت فیزیک و نجوم آمریکا که هر دو آنها بخشی از آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی ایالات متحده هستند، اظهار داشت: در واقع، شاید ۱۰۰۰ وسیله نقلیه برای استعمار مریخ که یکی از رویاهای دیرینه من است، مورد نیاز باشد.
ازاین رو “اسپیس ایکس” می خواهد در آینده نسبتا نزدیک تعداد زیادی موتور رپتور بسازد و طبق ایمیلی که چند روز پیش “ماسک” برای کارمندان “اسپیس ایکس” ارسال کرد، ظاهراً این شرکت هم اکنون در راه مورد نظر برای مقابله با این چالش نیست.

ماسک خطاب به کارمندان: مرخصی نروید!
در این ایمیل که توسط پایگاه خبری “Space Explored” به دست آمده است، “ماسک” وضعیت تولید موتورهای رپتور را بعنوان یک “بحران” توصیف می کند که بسیار بدتر از آن چیزی است که چند هفته پیش به نظر می رسیده است. او می گوید که از تعطیلات آخر هفته خود برای کار روی خط تولید موتورهای رپتور چشم پوشی کرده است و از همه کارمندان “اسپیس ایکس” می خواهد که در صورت امکان همین کار انجام دهند.
در این ایمیل آمده است: مگر در مواردی که مسائل خانوادگی مهمی نداشته باشید یا نتوانید به صورت فیزیکی به محل کار بازگردید، ما به همه نیروها برای برون رفت از یک فاجعه نیاز داریم.
“ماسک” توضیح می دهد که موشک “استارشیپ” برای پرتاب نسخه دوم از ماهواره های اینترنتی “استارلینک” مورد نیاز است. این شرکت هم اکنون بیشتر از ۱۶۰۰ ماهواره نسخه اول “استارلینک” و تقریباً ۱۰۰ دستگاه از ماهواره های پیشرفته تر نسخه ۱.۵ را با موشک “فالکون ۹” خود به مدار رسانده است. اما این موشک که از موتورهای معروف به “مرلین” استفاده می نماید، نمی تواند ماهواره های بزرگتر نسخه ۲ “استارلینک” را که “ماسک” آنها را بعنوان پولسازهای حیاتی برای شرکت خود می بیند، در خود جای دهد.
به گزارش “Space Explored” در این ایمیل آمده است: ماهواره های نسخه ۱ به خودی خود از نظر درآمدزایی ضعیف هستند، در حالیکه نسخه ۲ قوی است. علاوه بر این، ما با این فرض که ماهواره نسخه ۲ برای پاسخگویی به تقاضای پهنای باند در مدار قرار می گیرد، درحال افزایش تولید ترمینال ها به چندین میلیون دستگاه در سال هستیم که سرمایه هنگفتی را مصرف می کند. در غیر این صورت این پایانه ها بی فایده خواهند بود.
“ماسک” در ایمیل تاکید می کند که زمان برای رفع مشکل رپتورها حیاتی می باشد.
در این ایمیل نوشته شده است: آنچه مسلم است این است که اگر نتوانیم در سال آینده به نرخ پرواز “استارشیپ” به میزان حداقل هر دو هفته یک مرتبه دست یابیم، با خطر واقعی ورشکستگی مواجه خواهیم شد.
با عنایت به این که “استارشیپ” بگونه ای طراحی شده است که به صورت کامل و سریع قابل استفاده مجدد باشد، “اسپیس ایکس” باید فقط به چند موشک عملیاتی نیاز داشته باشد تا بتواند دو بار در ماه به فضا پرواز کند. اما هم اکنون هیچ موشک عملیاتی وجود ندارد و “استارشیپ” هنوز در مرحله پرواز آزمایشی گیر کرده است.
اما این روند می تواند بزودی تغییر کند، چون که “اسپیس ایکس” درحال آماده شدن برای نخستین پرواز آزمایشی مداری این موشک است که شامل یک نمونه اولیه به نام “SN۲۰” و یک نمونه از “سوپر هوی” به نام “بوستر ۴” می شود. این مأموریت برجسته می تواند در ماه های ژانویه یا فوریه صورت گیرد، مشروط بر این که اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده به آن مجوز دهد.

منبع: