به علت ضعف فنی؛ استفاده اطلاعاتی از هوش مصنوعی در اروپا ممنوع می شود

روش سئو: یک سند فاش شده اتحادیه اروپا نشان میدهد استفاده از هوش مصنوعی برای جاسوسی از مردم و شناسایی چهره آنها به سبب ضعف های آن توقف می شود.

به گزارش روش سئو به نقل از سی ان بی سی، در این سند ۸۱ صفحه ای تصریح شده فناوری تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی هنوز آن قدر پیشرفته نیست که برای کنترل و شناسایی غیر تبعیض آمیز افراد مورد استفاده قرار بگیرد.
در این سند افشا شده که اتحادیه اروپا استفاده از این فنآوری برای کنترل دائمی مردم و امتیازدهی اجتماعی به آنها برمبنای رفتارهای روزمره آنها را مورد بررسی قرار داده، اما به سبب ضعف و خطاهای فناوری مورد اشاره در زمینه تشخیص هویت افراد این روند را عملیاتی نخواهد کرد.
سند مذکور پیش نویس طرحی است که قرار بوده برای تصویب در کمیسیون اروپا مطرح شود، اما بتازگی به شکل گسترده در فضای مجازی انتشار یافته است. در این سند روش هایی برای نظارت و پیگیری روزانه افراد در فضای مجازی و واقعی پیشنهاد شده است تا بر این اساس افراد امتیازبندی شوند و در ادامه تصریح شده باتوجه به خطرات بالای استفاده از هوش مصنوعی بدین منظور به سبب ضعف های آن در زمینه شناسایی دقیق افراد با جنسیت ها، قومیت ها، نژادهای متفاوت این کار متوقف می شود.
در عین حال کمیسیون اروپا مدعی شده مقرر است دراین زمینه در نشستی در تاریخ ۲۱ آوریل تصمیم گیری کند و هر متنی که دراین زمینه پیش از این تاریخ منتشر شود، قانونی نیست.

منبع: