معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ۱۲۰۰ شهر كشور زیر پوشش نسل ۳ و ۴ اینترنت هستند

به گزارش روش سئو معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: با تلاشهای صورت گرفته الان یك هزار و ۲۴۶ شهر كشور از پوشش اینترنت نسل سه و چهار برخوردار می باشند.

به گزارش روش سئو به نقل از مهر، حسین فلاح ظهر چهارشنبه در آغاز سفر خود به سمنان در نشست بررسی زیرساخت های ارتباطی استان بابیان اینكه یك هزار و ۲۴۶ روستای كشور دارای پوشش نسل سه و چهار اینترنت یا همان تری جی و فور جی هستند، بیان كرد: پوشش اینترنتی شهرهای جدید هم با همكاری اپراتورها در دستور كار است.
وی بابیان اینكه دیگر اولویت وزارت ارتباطات ارتقای پوشش جاده های كشور تا آخر دولت دوازدهم است، ابراز كرد: تا سال ۱۴۰۰ بیشتر از ۹۸ درصد راه های كشور تحت پوشش اینترنت خواهند بود.
پوشش ۱۸هزار كیلومتر از جاده های كشور
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی كشور افزود: برای ارتقای خدمات در حوزه ارتباطات الان پوشش مخابراتی ۱۸هزار كیلومتر از جاده های كشور از راه رومینگ تأمین شده و تنها پنج الی شش هزار كیلومتر دیگر باقی مانده است.
فلاح بابیان اینكه عمده مشكلات در پوشش اینترنت در بخش روستایی است و در بخش شهری و جاده ای كمتر مشكل داریم، تاكید كرد: با برنامه ریزی های انجام شده رفع مشكلات و تقویت پوشش مخابرات و ارتباطات مناطق روستایی در دستور كار قرار دارد.
وی بابیان اینكه اپراتورها آمادگی رفع نقص و پوشش در شهرهای بزرگ گرفتار نقطه كور در پوشش مخابراتی را دارند، تاكید كرد: برخی مقاومت ها از جانب مردم دراین باره وجود دارد.
دكل های مخابرات برای مردم ضرر ندارد
معاون وزیر ارتباطات اظهار داشت: برخی مردم معتقد هستند كه این دكل ها برایشان ضرر دارد كه این البته فرهنگی اشتباه است كه در میان مردم نهادینه شده و نمی گذارد كه بعضاً اپراتورها در نقاط كور شهری دكل قرار دهند.
فلاح بابیان اینكه نصب دكل ها می تواند نقاط كور شهری را برطرف كند، تاكید كرد: نصب دكل های مخابراتی و امواج آن بر مبنای استاندارد و مطالعات علمی اجرا می شود و هیچ مدرك مستند اثبات شده در خصوص ضرر وجود ندارد و باید فرهنگ اشتباه اصلاح گردد.