وزیر ارتباطات مطرح كرد؛ طرح ملی پشتیبانی از كسب و كارهای نوآفرین آماده شد

روش سئو: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: با كمك ۶ نهاد طرح ملی پشتیبانی از كسب وكارهای نوآفرین در جهت توانمندسازی كسب وكارهای فناوری اطلاعات، تدوین و آماده شد.
به گزارش روش سئو به نقل از كانال اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی بامداد امروز از پارك علم و فناوری دانشگاه تهران بازدید نمود. وی در این بازدید برای همكاری با بخش دانشگاهی كشور در جهت توسعه اقتصاد دیجیتال، اعلام آمادگی كرد. جهرمی در نشست با مسئولان دانشگاه تهران نیز، اظهار داشت: پاركهای علم و فناوری، ظرفیت های اقتصادی تولید می كنند كه در همه جا نمی توان این ظرفیتها را تولید كرد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح كرد: در این حوزه علاقه مند به همكاری نزدیك با بخش دانشگاهی كشور در جهت توسعه اقتصاد دیجیتال هستیم. وی ارتباطات صنعت و دانشگاه را از مولفه های تحول دیجیتال برشمرد و اظهار داشت: انقلاب صنعتی چهارم به ارتباط صنعت با دانشگاه مربوط می گردد و در این راستا می توانیم ظرفیت سازی دیجیتال در كشور را با كمك دانشگاهها پیش ببریم. جهرمی با اشاره به اینكه دانشگاه تهران دارای ظرفیت مناسبی است كه می توان از آن در جهت توسعه كشور بهره برد اظهار داشت: در حوزه توانمندسازی كسب وكارهای فناوری اطلاعات با كمك ۶ نهاد، طرح ملی كارآفرینی (لایحه فعالیت شركتهای نوآفرین) را آماده كرده ایم و پیگیر آن هستیم.

وی اضافه كرد: هزینه كرد در بخش دانشگاهی جزء هزینه ها محسوب نمی گردد، بلكه سرمایه است و چند برابر آن به عرصه كشور بازمی گردد. جهرمی تصریح كرد: ظرفیت سازی و توسعه در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات كشور تداوم دارد و این بخش در دولت یازدهم و دوازدهم ارتقای جایگاه داشته است. وزیر ارتباطات پیش از این از برنامه ریزی برای تدوین لایحه فعالیت شركتهای نوآفرین با هدف رفع موانعی چون مالیات و بیمه و رشد كسب و كارهای نوپا اطلاع داد كه با امضای ۶ عضو كابینه، تقدیم هیات دولت شده است.