رفع نقص خودرو با گوش کردن به صدای موتور ممکن شد

روش سئو: یک سیستم پیشرفته برای نخستین بار می تواند با گوش کردن به صدای بخش های مختلف موتور خودرو اشکالات آنرا شناسایی کند تا برای رفع نقص اقدام گردد.

به گزارش روش سئو به نقل از نیواطلس، در صورتیکه تعدادی از مشکلات مکانیکی به آسانی توسط سنسورهای داخل خودرو قابل تشخیص هستند، موارد دیگری وجود دارند که کمی پیچیده تر هستند. سیستم V۲M طوری طراحی شده است که با گوش دادن به صدای بخش های مختلف خودرو و با بهره گیری از ماژول های داخلی خود قادر به عیب یابی است.
V۲M که ازطریق یک استارت اپ آمریکایی ابداع شده، از دو ماژول سنسور الکتروآکوستیک – واقع در جلو و عقب خودرو – به همراه یک واحد کنترل واقع در وسط خودرو تشکیل شده است.
با استفاده از این سخت افزار، سیستم بطور مداوم صداهای عملیاتی خودرو را کنترل و ضبط می کند. صداهای ضبط شده آنالوگ به علایم دیجیتال تبدیل می شوند که برای تحلیل و بررسی توسط الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی به یک سرور آنلاین منتقل می شوند. در صورت مشاهده هرگونه مشکل، مالک خودرو و / یا مکانیک بوسیله یک برنامه و داشبورد قابل دسترسی به اینترنت از موضوع باخبر می شوند.
هشدارها همین طور می توانند بطور مستقیم به سیستم عیب یابی موجود در خودرو، به سازندگان خودرو و اپراتورهای ناوگان اعزام خودرو ارسال شوند. در هر صورت، مزیت روش مذکور این است که تعمیر و نگهداری مورد نیاز می تواند در اسرع وقت صورت گیرد، پیش از این که تعمیرات گسترده تری مورد نیاز باشد و هزینه زیادی به مالک خودرو تحمیل شود.