لاجوردی خبر داد؛ اصلاح تعرفه های اینترنت در دستور کار قرار دارد

به گزارش روش سئو، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار داشت: اصلاح مدل تعرفه ای که اختلاف تعرفه های اینترنت سیار و ثابت است، هدف ماست تا این فاصله سبب افزایش اتصال کاربران در شبکه ثابت شود.

به گزارش روش سئو به نقل از مهر، امیر محمد زاده لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در چهارمین رویداد هفته ایران دیجیتال اظهار داشت: در لایه دسترسی اصلاح الگوی مصرف در دستور کار وزارت ارتباطات است. ۸۰ درصد ترافیک ما روی شبکه سیار است که برای ما چالش هایی را بوجود آورده است. بار ترافیکی کاربران ما کاملا بر شبکه سیار است. ازاین رو توسعه شبکه ثابت یکی از کارهایی است که ما در لایه دسترسی درحال انجام آن هستیم.
وی اضافه کرد: اصلاح مدل تعرفه ای که اختلاف تعرفه های اینترنت سیار و ثابت است، هدف ماست تا این فاصله سبب افزایش اتصال کاربران در شبکه ثابت شود.
لاجوردی با اشاره به اینکه توسعه شبکه ملی اطلاعات اولویت اصلی وزارت ارتباطات است خاطرنشان کرد: اولویت ما در وزارت خانه توسعه شبکه ملی اطلاعات است. بهمن ماه سال قبل مرکز ملی فضای مجازی توسعه را از ۲۳ درصد به ۵۷ درصد اعلام نمود.
وی ضمن اشاره به محتوا بعنوان بخشی از شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: فعلا در معماری سند کلان این شبکه فقط زیرساخت عرضه خدمات و سرویس ها مطرح است.
لاجوردی در مورد ظرفیت شبکه انتقال در کشور اضافه کرد: ظرفیت شبکه انتقال ما تا انتهای سال جاری دو برابر می شود و به ۷۲ ترابیت بر ثانیه می رسد و همینطور در شبکه IP هم تا آخر سال شاهد افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت شبکه خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه به دنبال توسعه نسل پنجم تلفن همراه هستیم، اظهار داشت: هم اکنون، متوسط تأخیر در تهران ۱۰ میلی ثانیه است و در نسل سوم یا ۳G تأخیر ۴۰ مینی ثانیه است و در نسل چهارم ۴G حدود ۳۰ ثانیه است.