همزمان با دهه ولایت؛ تقویت شبکه ارتباطی صحن ها و شبستان های حرم مطهر رضوی

به گزارش روش سئو، مدیر کل ارتباطات استان خراسان رضوی از تقویت هر چه بیشتر پوشش شبکه ارتباطی بارگاه منور علی ابن موسی الرضا (ع)، همزمان با ورود عظیم مسافران به این استان اطلاع داد.

به گزارش روش سئو به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی دلگیر مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی با اشاره به ضرورت پایداری ارتباطی در صحن ها و رواق های حرم مطهر اظهار داشت: همزمان با ورود مسافران به این استان، تقویت هر چه بیشتر پوشش شبکه ارتباطی بارگاه منور علی ابن موسی الرضا (ع) لازم و ضرورت دارد.
وی با تأکید بر اهمیت تکریم زوار و مجاوران بارگاه منور رضوی اظهار داشت: یکی از مهم ترین مسائلی که در سالهای قبل، خاطر زائران بارگاه منور رضوی را مکدرمی کرد، وضعیت شبکه ارتباطی حرم مطهر و اطراف آن بود.
دلگیر اضافه کرد: از شروع استقرار دولت سیزدهم، با حمایت های وزارت ارتباطات، پیگیری مجموعه ارتباطی استان و تعامل سازنده با ارگان های ذی صلاح، با نصب و راه اندازی چندین سایت جدید و ارتقا تکنولوژی سایت های قدیم و همین طور با افزایش ظرفیت شبکه، پوشش ارتباطی بارگاه منور رضوی به طرز شایان توجهی بهبود یافته، به شکلی که هم اکنون شبکه ارتباطی حرم مطهر در وضعیت پایدار و مناسبی قرار دارد.
وی با اعلان اینکه همزمان با شروع فصل تابستان و فرارسیدن ایام مناسبتی همچون دهه ولایت، شهر مشهد و استان خراسان رضوی شاهد افزایش مسافرت ها بوده و الان خیلی از زوار میهمان این استان هستند، اشاره کرد: با اقدامات انجام گرفته و رصد لحظه ای وضعیت پوشش ارتباطی حرم و اطراف آن، دیگر هیچ زائر و مجاوری از افت کیفیت ارتباطی دلگیر نخواهد بود.
دلگیر همین طور اشاره کرد: اکنون در کلیه شبستان ها، صحن ها، رواق ها و پارکینگ های حرم مطهر، ارتباطی پایدار و بدون افت کیفیت مهیا بوده و امکان برقراری ارتباط تصویری با کلیه مناطق، بر بستر پیامرسان های بومی نظیر بله و روبیکا در دسترس عموم زوار و مجاوران است.
مدیر کل ارتباطات خراسان رضوی با اشاره به این که باتوجه به اعیاد مناسبتی پیش رو و نیز نزدیک شدن به ماه های محرم و صفر حضور میلیونی عاشقان علی ابن موسی الرضا (ع) در استان دور از انتظار نیست تاکید کرد: مجموعه ارتباطی استان با تمام قوا آماده پذیرایی از میهمانان حریم امن رضوی است و تلاش داریم خاطره ای خوش، به همراه ارتباطی پایدار، باکیفیت و ایمن برای کلیه زائران امام رئوف رقم بخورد.

منبع: