تمدید زمان عرضه ایده در چالش ساخت لوله های مغزی تا ۱۵ تیر

به گزارش روش سئو، چالش طراحی، ساخت و بهره برداری لوله مغزی سیار تا ۱۵ تیرماه تمدید گردید.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، چالش طراحی، ساخت و بهره برداری لوله مغزی سیار (Coiled Tubing) و فناوری های وابسته تا ۱۵ تیر ماه تمدید گردید. هدف از برگزاری این چالش عرضه طرح های فناورانه، نوآورانه و بدیع در زمینه طراحی، ساخت و بهره برداری دستگاه لوله مغزی سیار (CT) و فناوری های وابسته است.
در حالیکه بیشتر از یکصد سال از اکتشاف نفت در ایران می گذرد و این کشور الان یکی از بزرگترین کشورهای صاحب نفت و گاز در جهان است، اما کشور ایران در زمینه ساخت تجهیزات، ابزار و کالاهای مورد نیاز صنعت نفت، سهمی در خور توانایی ها و شأن خود نداشته و باید در این خصوص عزم جدی برای رسیدن به جایگاه واقعی خود در داخلی کردن ساخت تجهیزات، ابزار و کالاهای مورد نیاز صنعت نفت وجود داشته باشد.
در همین راستا معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و شرکت ملی نفت ایران به منظور ارتقای تاب آوری ملی و رقابت پذیری بین المللی و کاهش ارزبری و وابستگی صنعت حفاری و همینطور بهره مندی از ظرفیت زیست بوم فناوری و نوآوری، چالشی با عنوان، «طراحی، ساخت و بهره برداری لوله مغزی سیار و فناوری های وابسته» را مطرح کرده و از طرح های فناورانه و نوآورانه در این حوزه حمایت می کند.
برای این منظور از نخبگان، صاحبان ایده و شرکتهای دانش بنیان وفناور کشور دعوت کرده است تا طرح های خویش را با عنایت به نگاههای پیشنهادی ارسال نمایند. شرکت کنندگان باید دانش بنیان و تجهیزات ساز باشند، واحد R&D ثبت شده از وزارت صمت داشته باشند.
راهکار ها و طرح های عرضه شده باید کاملا شفاف و روشن باشند و گزارش ها و آنالیزهای عرضه شده باید از مراجع معتبر و برپایه استانداردهای مورد قبول عرضه شده در راهنمای چالش باشند و با ملاحظات فنی مغایرتی نداشته باشند، همینطور تفسیر و شرح نتایج بر مبنای اصول علمی و بر پایه مستندات انجام شده باشد.
به نقل از ستاد نانو، طرح های عرضه شده در این چالش باید دارای نمونه اولیه در اولویت باشند.
زمان ارسال ایده ها به این چالش تا ۱۵ تیر ماه تمدید شده است.