برای امنیت ملی و اقتصادی؛ رئیس جمهور آمریکا خطرات هوش مصنوعی را بررسی می کند

به گزارش روش سئو، جوبایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام نمود ریسک های هوش مصنوعی برای امنیت ملی و اقتصاد باید بررسی شود. وی در این حوزه خواهان مشاوره کارشناسی خواهد شد.

به گزارش روش سئو به نقل از رویترز، وی در مراسمی در سن فرانسیسکو اظهار داشت: دولت من به محافظت از حقوق مردم آمریکا و محافظت از آنها حین حفاظت از حریم خصوصی پایبند است. برای این منظور اقدامات مختلفی را جهت بررسی تبعیض، اخبار جعلی و امنیت سیستم های هوش مصنوعی پیش از عرضه انجام می دهد.
بایدن با گروهی از رهبران شهری و فعالانی که قبلاً تاثیر شرکتهای بزرگ فناوری را نقد کرده، دیدار نمود تا در رابطه با هوش مصنوعی مذاکره کند. او در اینباره اضافه کرد: می خواهم نظرات کارشناسان را در این حوزه بشنوم.
در حال حاضر چند دولت مشغول بررسی اقداماتی هستند تا خطرات فناوری های درحال ظهور را کاهش دهند. سرمایه گذاری در هوش مصنوعی در ماه های بعد از عرضه چت جی پی تی متعلق به شرکت اوپن ای آی شکوفا شده است.
در این میان رگولاتورهای سراسر دنیا مشغول تنظیم قوانینی برای نظارت بر هوش مصنوعی مولد هستند که می تواند متن و عکس تولید نماید و تاثیر آن با ظهور اینترنت مقایسه شده است.
رئیس جمهور آمریکا پیش از این مبحث هوش مصنوعی را با دیگر رهبران جهان همچون ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس مطرح کرده بود. مقرر است دولت انگلیس هم امسال میلادی اولین اجلاس جهانی ایمنی هوش مصنوعی را برگزار کند. پیشبینی می شود بایدن این مورد را با نارندا مودی نخست وزیر هند هم مطرح کند.

منبع: