در گفت وگو با روش سئو اعلام شد راه اندازی مرکز پروژه یابی با اولویت توسعه بازار دانش بنیان ها در پارک فناوری کرمانشاه

به گزارش روش سئو، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از راه اندازی مرکز پروژه یابی و انتقال فناوری در این پارک آگاهی داد و اظهار داشت: این مرکز که امسال راه اندازی می شود، محل کارآمد برای پروژه یابی و انتقال فناوری منطبق بر توسعه بازار شرکت های دانش بنیان خواهد بود.
دکتر سیامک آزادی در گفت و گو با ایسنا، راه اندازی مرکز پروژه یابی و انتقال فناوری را گامی برای توسعه بازار محصولات دانش بنیان و فناورانه استان عنوان و اشاره کرد: این مرکز که امسال در پارک علم و فناوری کرمانشاه راه اندازی می شود، محلی کارآمد برای پروژه یابی و انتقال فناوری منطبق بر توسعه بازار شرکتها خواهد بود.
وی با تأکید بر لزوم نقش آفرینی بخش خصوصی در زیست بوم نوآوری و فناوری استان، اظهار داشت: در تلاشیم تا امسال مشارکت بخش خصوصی را در توسعه بازار شرکت های دانش بنیان در داخل و خارج از کشور داشته باشیم. دراین زمینه سرمایه گذاری اصلی بر روی شرکت هایی خواهد بود که به عنوان نخستین و تنها تولیدکننده برخی محصولات فناورانه کشور در مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه فعالیت می نمایند.
آزادی یکی از اولویت های مهم پارک علم و فناوری کرمانشاه را بازارسازی برای محصولات دانش بنیان و فناورانه عنوان نمود و اضافه کرد: در این جهت هم در داخل و هم در خارج از کشور در پی توسعه بازار این محصولات هستیم و با اقدامات انجام شده صادرات محصولات دانش بنیان و فناورانه شرکت های مستقر در پارک کرمانشاه در سال قبل رشد ۵۰ درصدی داشته است.
وی با اشاره به اینکه صادرات محصولات تولیدی واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان تحت حمایت پارک کرمانشاه از ۱۱ میلیون دلار به ۱۷.۲ میلیون دلار در سال قبل رسیده است، افزود: بمنظور استمرار این برنامه، راه اندازی دفتر توسعه صادرات در کشور عراق را امسال در دستور کار قرار داده ایم. این دفتر یک هاب و درگاه برای توسعه صادرات محصولات فناورانه و دانش بنیان نه فقط برای استان بلکه برای سراسر کشور خواهد بود.
آزادی، ارتباط با اتاق تجاری را از راهکارهای مؤثر برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان عنوان نمود و اضافه کرد: در تلاش هستیم تا بوسیله توسعه همکاری با این نهاد بتوانیم زمینه صادرات محصولات دانش بنیان را بیش از پیش تسهیل نماییم.
رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اعلان اینکه حضور در نمایشگاه های ملی و بین المللی، راه حل دیگری برای معرفی محصولات شرکت های دانش بنیان و فناور و توسعه بازار این شرکتها محسوب می شود، اشاره کرد: در همین راستا شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک فناوری کرمانشاه سال قبل در ۱۳ نمایشگاه استانی، ملی و بین المللی شرکت کردند. ضمن آنکه برگزاری ۱۰۰ رویداد امسال برنامه ریزی شده است.
آزادی با تأکید بر این که همه این رویدادها در اولویت و محوریت توسعه بازار شرکت های دانش بنیان و فناور برگزار خواهند شد، اظهار داشت: توسعه بازار محصولات فناور و دانش بنیان گام مؤثری در تحقق شعار سال – مهار تورم، رشد تولید- است؛ بدین جهت برای رشد تولید باید سراغ محصولات دانش بنیان و فناور برویم؛ چونکه رشد تولید این محصولات و توسعه بازار آنها باتوجه به تامین نیازهای اساسی کشور، اثرگذاری قابل توجهی بر مهار تورم خواهد داشت.
بگفته رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه، هم اکنون حداقل ۱۰ شرکت در مجموعه پارک فعالیت دارند که بیش از ۲۰ محصول را بصورت انحصاری ساخته و نخستین و تنها تولیدکننده این محصولات در کشور می باشند.

منبع: