قاضی ارشد اتحادیه اروپا انوان كرد؛ انتظار موجی از دعاوی حقوقی از طرف غول های فناوری در اروپا

به گزارش روش سئو، یکی از قضات ارشد اتحادیه اروپا اعلام نمود: غول های دنیای فناوری احیانا قانون جدید اتحادیه اروپا را که با هدف مهار قدرت آنها وضع شده بوسیله طرح شکایات گوناگون به چالش می کشند.

به گزارش روش سئو به نقل از رویترز، انتظار می رود شرکت های فناوری آمریکا به زودی نخستین پرونده ها را دراین زمینه تقدیم دادگاه کرده و اروپایی ها را به چالش بکشند.
قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا که در ماه نوامبر اجرائی شد، پلت فرم های آنلاین با بیش از ۴۵ میلیون کاربر را به عنوان دروازه بان داده طبقه بندی می کند.
دروازه بان ها – شرکت هایی که دسترسی به داده ها و پلت فرم ها را کنترل می کنند – مشمول لیستی از بایدها و نبایدها هستند، همچون این که باید خدمات پیام رسانی خودرا با یکدیگر سازگار کنند ولی نباید پشتیبانی از محصولات و خدمات شرکت های رقیب را در پلت فرم هایشان ممنوع یا مسدود کنند.
فهرست شرکت هایی که قانون مذکور برای آنها اعمال می شود مقرر است در تاریخ ۶ سپتامبر اعلام گردد و احیانا شامل گوگل، متا، آمازون، اپل و مایکروسافت خواهد بود.
مارک ون در وود، یکی از قضات ارشد اتحادیه اروپا اظهار داشت: کسانی که با این قانون و الزامات آن مخالف هستند، احیانا ظرف چند ماه آتی شکایت خودرا در دادگاه عمومی لوکزامبورگ مطرح خواهند کرد. گفته می شود برخی شرکتها مانند گوگل و اپل به شدت مقابل این قانون رایزنی کرده اند.

منبع: