رئیس پارك علم و فناوری استان مطرح كرد: راه اندازی پردیس های فناوری مشترک با همکاری صمت در لرستان

به گزارش روش سئو، لرستان رئیس پارک علم و فناوری لرستان اظهار داشت: آمادگی داریم با همکاری صمت لرستان پردیس های فناوری مشترک را در استان راه اندازی نماییم.
دکتر فرهاد نامداری در جمع واحدهای فناور و دانش بنیان ضمن اشاره به عقب ماندگی تاریخی استان خصوصا در حوزه صنعت، اظهار نمود: مشکلات استانهای محروم نظیر لرستان، بسیار متفاوت از مشکلات استانهای توسعه یافته است و بعضی از قوانینی که به نفع فناوران تبیین شده است در استان اجرایی نمی شود.
وی ادامه داد: نیاز است با همکاری سازمان صمت مشکلات صنایع استان احصاء شود و در این خصوص پارک آمادگی دارد ۵۰ درصد هزینه رفع نیازهای فناورانه صنایع استان توسط شرکتهای فناور و دانش بنیان مستقر در پارک را تقبل کند.
رئیس پارک علم و فناوری لرستان بیان نمود: آمادگی داریم با همکاری صمت لرستان پردیس های فناوری مشترک را در استان راه اندازی نماییم.
دکتر بهمن جعفری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان هم بر لزوم همکاری با پارک علم و فناوری در دایر کردن دفاتر صنایع بزرگ استان در پارک و دانشگاه و برگزاری تورهای صنعتی و جلسات هفتگی با صنعتگران و استارتاپ ها تصریح کرد.
وی اظهار داشت: سازمان صمت استان در چارچوب ستاد تسهیل پیگیر حل مشکل مالیاتی واحدهای صنعتی که آرندی آنها در پارک مستقر است خواهد شد.
در ادامه این جلسه برخی از واحدهای فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری لرستان به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداختند و از عدم تعامل موثر دستگاههای اجرایی استان با فناوران انتقاد کردند.