درمان التهابات خارپاشنه با عصاره درختچه بومی هند

به گزارش روش سئو، تعدادی از پژوهشگران یکی از شرکتهای دانش بنیان با مطالعه بر روی صمغ یکی از درختچه های بومی کشور هند، موفق به تولید پمادی برای درمان خارپاشنه شدند.
بابک عزتی رنجبر مدیر عامل یکی از شرکتهای خلاق و تولید کننده داروهای گیاهی در گفتگو با ایسنا، با اعلان اینکه در این شرکت حدود ۱۸ محصول با پایه گیاهان دارویی را به تولید رساندیم، اظهار داشت: یکی از محصولات این شرکت، پماد رفع خارپاشنه است که از عصاره صمغ گیاه مقل ازرق به تولید رسیده است.
وی مقل ارزق را یک درخچه ای دانست که زیستگاه آن در کشور هند است و افزود: صمغ آن همانند کتیرات است و ما از عصار صمغ این درخچه، برای تهیه این پماد بهره بردیم.
عزتی اشاره کرد: این عصاره دارای خواص ضد التهابی دارد و استفاده آن در این پماد باعث شده است که این مواد ضد التهاب از راه پوست جذب شود و با رسیدن به بافت ملتهب پاشنه پا، آنرا برطرف می کند.
مدیر عامل این شرکت خلاق ادامه افزود: تولید شربتی از گیاه “مورد” از دیگر محصولات تولیدی ما است است که این دارو از میوه درخت مورد تهیه شده است و بعنوان یکی از داروهای طبیعی کشور برای درمان خونریزی های غیر طبیعی بانوان به تولید رسید.
وی با اعلان اینکه خواص درمانی این محصول در کارآزمایی های بالینی به اثبات رسیده است، اشاره کرد: این دارو مجوز سازمان غذا و دارو صادر گردیده است.
به گفته ی ایشان، این داروی گیاهی می تواند جایگزین داروهای شیمیایی شود و می تواند علاوه بر برطرف نمودن خونریزی های غیر طبیعی بانوان، باعث تقویت رحم و کاهش عوارض یائسگی می شود.

منبع: