تأمین مالی ۸۰ پروژه از راه ابزار هم سرمایه گذاری از جانب صندوق نوآوری

به گزارش روش سئو، مدیر ارزیابی و سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی از تأمین سرمایه برای ۸۰ پروژه فناورانه از راه ˮهم سرمایه گذاریˮ از جانب این صندوق اطلاع داد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، محمدحسین رضوانیان در رویدادهای دوشنبه های استارت آپی حوزه سلامت هوشمند با اشاره به اینکه رویداد امروز چهل و یکمین رویداد دوشنبه های استارت آپی صندوق نوآوری است، اظهار نمود: ۴۷ درصد از طرح های ارسالی به این صندوق در حوزه سلامت است که ۳۰ درصد این میزان شامل حوزه سلامت هوشمند می شود.
وی با اشاره به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی دارد برای طرح های فناورانه با قابلیت سرمایه گذاری، تأمین سرمایه کند، افزود: ما به منظور تأمین سرمایه برای طرح های فناورانه ابزارهای گوناگونی را در نظر گرفتیم که یکی از آنها “هم سرمایه گذاری” است. در ۱۸ ماه از فعال شدن این ابراز ۸۰ پروژه تأمین از راه ۲۲ شتابدهنده اجرایی شده است.
رضوانیان، نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در پشتیبانی از شرکت ها را تأمین سرمایه دانست و خاطرنشان کرد: در صورتیکه طرح فناورانه ای وارد فازهای توسعه ای خود شود، ما از راه صندوق های پژوهش و فناوری مبادرت به تأمین سرمایه خواهیم کرد.
به نقل از ایشان، هم اکنون ۶۶ صندوق پژوهش و فناوری در کشور راه اندازی شده و هیچ استانی فاقد این صندوق ها نیست.
مدیر ارزیابی و سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، تصریح کرد: از تعداد ۶۶ صندوق پژوهش و فناوری ۱۰ صندوق در حوزه سلامت دیجیتال فعال شده اند، ضمن آنکه یک صندوق در حوزه اقتصاد دیجیتال و سلامت هوشمند فعال گشته است.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، صندوق نوآوری و شکوفایی در ساختار هم سرمایه گذاری خود به منظور افزایش انعطاف پذیری و حمایت حداکثری از اکوسیستم نوآوری کشور و ظرفیت سازی نهادی در این اکوسیستم، مدلی را طراحی نموده است که علاوه بر تأمین مالی قابل توجه، می تواند ورود حداقلی در بنگاهداری و امور اجرایی موضوعات مشارکت را داشته باشد. در این مدل نهادهای مالی دارای مجوز می توانند درخواست هم سرمایه گذاری به صندوق نوآوری، ارائه نمایند و بعد از تایید درخواست توسط صندوق و مشخص شدن سقف مشارکت عامل، متقاضیان می توانند طرح های خویش را به عاملین هم سرمایه گذاری ارائه نمایند.
سپس عامل در صورت تایید طرح و توافق با متقاضی می تواند از اعتبار سرمایه گذاری با تایید صندوق در مشارکت دو جزئی و سه جزئی استفاده نماید.

منبع: