گزارش روش سئو؛ پیامک های رجیستری موبایل قطع شد

به گزارش روش سئو، رییس اتحادیه دستگاه های مخابراتی با اعلان اینکه قطعی سامانه همتا بازار تلفن همراه را در سرگردانی قرار داده است، اظهار داشت: قطعی پیامک های سامانه همتا به ضرر خریداران موبایل تمام می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مهر، اخیراً پیامک های اطلاع رسانی سامانه همتا به خریداران گوشی گرفتار قطعی و اختلال گسترده شده است و همین قضیه خطرات مالی و قضایی مختلفی را برای مالکان گوشی تلفن همراه ایجاد کرده است.
این در حالی است که اپراتورهای پاسخگوی مرکز تماس سامانه همتا نیز این مشکل را تاکید کرده اند و اذعان داشته اند که این مشکل عمدتا از سمت سیمکارت همراه اول به وجود آمده است. گویا اختلافات مالی همراه اول با وزارت صمت و وزارت ارتباطات منشا به وجود آمدن چنین مشکلی بوده است که هر چه سریع تر لازم است تا مقامات مسئول نسبت به حل آن اقدام لازم را انجام دهند.
طرح رجیستری تلفن همراه درآمدهای گمرکی انبوهی را از بابت قطع ورود قاچاق به کشور، نصیب دولت کرده است که لازم است این درآمدها برای بهبود ارائه خدمات به مردم مصرف شود.
وزارت صمت و وزارت ارتباطات پاسخگو باشند
مهدی محبی رییس اتحادیه دستگاه های مخابراتی در گفت و گو خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مهر، با اعلان اینکه اخیراً ارسال پیامک های سامانه همتا قطع شده است، اشاره کرد: گویا اختلافات مالی بین سامانه همتا و برخی اپراتورهای تلفن همراه پیش آمده است و همین قضیه سبب متضرر شدن خریداران موبایل و کسبه شده است.
وی با اعلان اینکه قطعی پیامک های سامانه همتا مستقیماً به ضرر خریداران تمام می شود، اظهار داشت: خریداران تلفن همراه ممکن در نقل و انتقالات خود سرگردان شوند و بطور غیرارادی گوشی قاچاق را بجای گوشی با اصالت خریداری کنند
محبی با اعلان اینکه وزارت صمت و وزارت ارتباطات دو مسئول اصلی حل مشکل پیش آمده هستند، اظهار داشت: این دو وزارتخانه باید با اپراتورهای تلفن همراه وارد رایزنی شوند تا بتوانند این مشکل را مرتفع کنند
سرگردانی مردم و کسبه در بازار تلفن همراه
وی با اعلان اینکه تا به الان به سبب قطعی سامانه همتا خیلی از هم وطنانمان در خرید گوشی خود گرفتار مشکل شده اند، اظهار داشت: به زودی حجم این مشکلات پیش آمده مشخص خواهد شد و معلوم خواهد شد در این آشفته بازار به وجود آمده چه حجمی از گوشیهای قاچاق وارد بازار شده است
وی با اعلان اینکه هنگام واردات گوشی تلفن همراه حقوق ورودی گمرکی بابت ارسال پیامک همتا از واردکننده گرفتن می شود، اظهار داشت: مردم نباید ضرر کم کاری و اختلافات مالی ارگان های دولتی را متحمل شوند
رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی اپراتورها و خصوصاً همراه اول پیامک های همتا را به مشتریان ارسال نمی کنند، اظهار داشت: اصناف و خریداران تلفن همراه هیچ مسئولیتی بابت اختلافات مالی ارگان های دولتی با اپراتورهای تلفن همراه ندارند.
قاچاقیان درحال تزریق گوشیهای قاچاق به بازار
محبی با اعلان اینکه اکنون در بازار تلفن همراه اختلال گسترده ای بابت عدم ارسال پیامک های رجیستری به وجود آمده است، اظهار داشت: قاچاقیان از این فرصت بهره برده اند و ممکنست در سایه نبود پیامک های رجیستری، حجم انبوهی از گوشیهای قاچاق و سرقتی را وارد بازار کرده و به مشتریان ناآگاه بفروشند
وی با اعلان اینکه پیامک های همتا شامل اطلاع رسانی از وضعیت رجیستری و نام مالک آنست، اظهار داشت: همین موضوع اختلال گسترده ای در وضعیت نقل و انتقالات تلفن همراه و رسوخ گوشیهای قاچاق در کشور ایجاد خواهدنمود.
رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی در آخر اشاره کرد: این اتحادیه مسئولیتی بابت ثبت رجیستری گوشی ندارد و نمی تواند نامه نگاری و پیگیری از مراجع ذی صلاح انجام دهد.

منبع: