با امضای تفاهم نامه ای محقق می شود افزایش ضریب نفوذ بیمه با مشارکت دانش بنیان ها

روش سئو: با امضای تفاهم نامه همکاری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری با بیمه مرکزی، افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور با فناوری های شرکت های دانش بنیان تسهیل می شود.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، در تفاهم نامه ای که به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و مجید بهزادپور رییس کل بیمه مرکزی رسید، بهره گیری از قابلیت های مالی و اجرائی طرفین تفاهم نامه در امتداد اهداف و حوزه های سیاست های کلان نظام در زمینه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد چارچوبی عملی با محوریت ترویج فرهنگ و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور با رویکرد تسهیل فعالیت شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور در صنعت بیمه، پیگیری می شود.
استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و فناور برای حل چالش های عمده صنعت بیمه و طراحی و عرضه خدمات بیمه ای مناسب و جدید مختص زیست بوم دانش بنیان و فناور از محورهای همکاری این تفاهم نامه است.
بر طبق این تفاهم نامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متعهد شده است که پشتیبانی از راه اندازی مراکز نوآوری، خانه های خلاق و نوآوری در زمینه فناوری های بیمه با مشارکت بخش خصوصی و سایر بازیگران زیست بوم نوآوری و تسهیل و تسریع در صدور مجوز به آنها را تسهیل کند. همین طور از ایجاد محیط های آزمون گری امن (سندباکس) جهت بررسی ایده های جدید و خلاق در زمینه صنعت بیمه حمایت کند.
پشتیبانی از برگزاری فراخوان‏ ها، جشنواره ‏ها و رویدادهای در رابطه با حوزه فناوری ‏های بیمه با هم رسانی عرضه و تقاضای فناوری در قالب مدلهای موجود و شبکه سازی بازیگران زیست بوم نوآوری بمنظور رفع چالش های فناورانه بیمه و تشویق سرمایه گذاران به فعالیت در این عرصه، پشتیبانی از ایجاد و توسعه شرکت های فناوری بیمه (اینشورتک) با رویکرد طراحی و اجرای مدلهای نوین بیمه، شناسایی و احصاء اولویت ها و نیازهای بیمه ای متناسب با محصولات بیمه ای مورد نیاز زیست بوم نوآوری (شرکت های دانش بنیان و فناور) بمنظور توسعه بازار شرکت های دانش بنیان و فناور و پشتیبانی از تجاری سازی ایده ها در صنعت بیمه و شتاب دهی و توسعه کسب و کارهای نوپا در بازار بیمه از دیگر ماموریت هایی است که ذیل این تفاهم نامه به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محول شده است.
در این مراسم سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به تحولات فناورانه رخ داده در صنعت بیمه، اظهار داشت: این صنعت با وجود همه مشکلات و تحریم ها در راه خوبی قرار گرفته است، اما سرعت بروز تحولات و همراهی این صنعت با فناوری های روز کمی پایین است که باید با همکاری هم و همدلی این عقب ماندگی را جبران نماییم.
وی با اعلان اینکه معضلات فعلی و پیش روی تحولات فناورانه در صنعت بیمه را چند سال پیش در بانکداری و روزهای آغازین ورود فین تک ها به این حوزه تجربه کرده ایم، تصریح کرد: توانستیم این مراکز را به صنعت بانکداری وارد نماییم و شاهد تحولات نوآورانه ای در این عرصه باشیم. همان روزهای نخست مقاومت های جدی برای بروز تحولات فناورانه در صنعت بانکداری و توسعه زیست بوم تاکسی های آنلاین وجود داشت؛ اما امروز صنعت بانکداری با حمایت ویژه بانک مرکزی خود خواهان بهره گیری از خدمات فین تک ها است.
ستاری اضافه کرد: در صنعت بیمه، به شکل گیری فین تک ها برای تسهیل دسترسی ها به خدمات بیمه ای، حمایت های بیمه ای از تولید بار اول، بهره گیری از فناوری های روز در صنعت بیمه مثل هوش مصنوعی، دیجیتال و صنایع خلاق، قیمت گذاری های واقعی و ورود فناوری و نوآوری به ارائه این خدمات کارآمد در زندگی روزمره مردم نیازمندیم تا بتوانیم صنعت بیمه را در راه نوآوری و تحولات فناورانه قرار دهیم.
به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، وی افزود: ورود نوآوری و فناوری به صنعت بیمه تاثیر به سزایی در اشتغالزایی و ایجاد بازارهای جدید در این عرصه دارد. اما این کار نیازمند تغییرات بنیادی در ساختار نظام بیمه ای و تحول در نگاه های سنتی حاکم مدیریتی چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی است. این تغییرات می تواند اعتبار صنعت بیمه را در جامعه ارتقا دهد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اعلان اینکه نوآوری خود یک قانون است و کسی نمی تواند در مقابل آن بایستد و مانع تحقق آن شود؛ اظهار داشت: نوآوری بزرگترین شاخص تفاوت میان انسان و دیگر موجودات است و این مفهوم به بروز تحولات کمک می نماید. در زیست بوم فناوری و نوآوری هم استارتاپ ها به عنوان نماد جدی و واقعی نوآوری شناخته می شوند، بنا بر این ورود آنها به صنعت بیمه ناخودآگاه تحولات فناورانه و نوآورانه را در این حوزه رقم خواهد زد.