از بین بردن چربی های مضر با کمک برگ های آناناس!

به گزارش روش سئو پژوهشگران ˮدانشگاه ملی سنگاپورˮ کوشش می کنند از برگ های آناناس برای از بین بردن چربی های مضر در دستگاه گوارش استفاده کنند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از نیو اطلس، دو سال پیش در مورد نوعی هیدروژل با قدرت جذب بالا شنیدیم که از برگ های آناناس ساخته شده بود. حالا بعضی از دانشمندانی که این هیدروژل را تولید کرده اند، می گویند که از برگ های آن میتوان برای جذب چربی های مضر از غذاهایی که به تازگی مصرف شده اند و در دستگاه گوارش ما وجود دارند هم بهره برد.
“دوونگ های مین” (Duong Hai-Minh) و “فان تون تانگ” (Phan Toan Thang)، پژوهشگران “دانشگاه ملی سنگاپور” (NUS) به همراه همکاران خود، این پژوهش را با خشک کردن و آسیاب کردن برگ های آناناس آغاز کردند که یک محصول زائد کشاورزی در نظر گرفته می شود.
هنگامی که پودر به دست آمده در یک سیستم آزمایشگاهی که محیط اسیدی دستگاه گوارش انسان را شبیه سازی می کرد، مورد بررسی قرار گرفت، مشخص شد که یک گرم از این ماده می تواند ۴۵.۱ گرم چربی پخته شده را جذب نماید. پژوهشگران به منظور راحتتر خوردن پودر، مقداری از آنرا به صورت کپسول و مقداری را به شکل شیرینی های نازک فشرده معروف به “کراکر” درآوردند.

“تانگ” اظهار داشت: کپسول یا کراکر بعد از مصرف، ترکیبات چربی مانند چربی های حیوانی را جذب می کند و توده های فیبر پوشیده از چربی را تشکیل می دهد. این توده های پوشش داده شده با چربی مانند سایر غذاهایی که مصرف می نماییم، در عرض یک تا سه روز از دستگاه گوارش خارج می شوند.
باآنکه خصوصیت های مکانیکی برگ های آناناس باعث می شود که آنها برای این کار مناسب باشند، اما دانشمندان اعلام نموده اند که میتوان از انواع دیگر ضایعات کشاورزی با سلولز بالا مانند تفاله نیشکر هم بهره برد.
با این حال، پژوهش های بیشتری باید انجام بگیرد تا مشخص شود که این پودر چقدر در دستگاه گوارش واقعی انسان مؤثر است. پژوهشگران دانشگاه ملی سنگاپور هم اکنون به دنبال شرکای تجاری برای توسعه بیشتر این فناوری هستند.

منبع: