یك محقق آزمایشگاه سرن ؛ هشدار به مدیران فناوری برای ورود به عصر کامپیوتر های کوانتومی

روش سئو: یک محقق آزمایشگاه سرن هشدار می دهد که عصر کامپیوتر های کوانتومی در آینده نزدیک از راه می رسد و آمادگی برای همراهی با تحولات ناشی از آن ضروری می باشد.

به گزارش روش سئو به نقل از زد دی نت، آلبرتو دی مگلیو رییس آزمایشگاه اوپن لب در سرن در این مورد گفته است: کامپیوتر های کوانتومی برای حل مشکلات رمزنگاری و بهینه سازی کارهای مختلف نویدبخش هستند و شرکتها در تلاشند تا آنها را جهت استفاده های تجاری کاربردی کنند.
بر اساس بررسی های مؤسسه Deloitte، سرمایه گذاران خطرپذیر در طول سال ۲۰۲۱ بیش از یک میلیارد دلار در کسب و کارهای کوانتومی سرمایه گذاری کردند. آنها طی ۱۲ ماه آتی علاقه بیشتری به سرمایه گذاری خواهند داشت و مجموع هزینه های مربوط به این کار احتمالاً تا آخر سال به بالای ۵ میلیارد دلار خواهد رسید.
این تزریق پول نقد به فناوران کمک می نماید تا کامپیوترهای کوانتومی قابل اعتماد و مفیدی را توسعه داده و ابداع کنند. این هم اکنون یک اولویت بزرگ است، برای اینکه تلاش ها برای افزایش تعداد بیت های کوانتومی – یا کیوبیت ها – در دسترس برای محاسبات به کسب وکارها کمک می نماید تا برای شناسایی موارد استفاده جدید کامپیوتر های کوانتومی اقدام نمایند.
بر اساس برآورد Deloitte ده ها شرکت در سراسر جهان از کامپیوتر های کوانتومی بعنوان قسمتی از عملیات روزانه خود امسال استفاده می کنند. این فناوری سالانه میلیاردها دلار ارزش تولید می کند، بنا بر این است که مدیران فناوری شرکتها باید از اکنون برای بهره گیری از مزیت کوانتومی آماده شوند.
بر اساس بررسی های دو شرکت کوانتومی زاپاتا کامپویتینگ و ویک فیلد ریسرچ سه چهارم (۷۴ درصد) مدیران ارشد شرکت های تجاری معتقدند سازمان هایی که به زودی کامپیوتر های کوانتومی را به کار نگیرند، به سرعت از رقبا عقب خواهند افتاد.
به گفته دی مگلیو، مؤثرترین رویکرد ایجاد شبکه هایی است که به کاربران کل اکوسیستم گسترده متشکل از شرکای داخلی و خارجی اجازه می دهد درباره چالش هایی که کسب وکارها با آن مواجهند فکر کنند و راهکارهای بالقوه مبتنی بر پردازش کوانتومی را عرضه کنند. در عین حال، ساخت این اکوسیستم یک عنصر ضروری برای حرکت به سمت برنامه های کاربردی است.

منبع: