سیستم معیوب نتیجه انتخابات الکترونیک را در استرالیا تغییر داد

روش سئو: مقامات ایالت نیوساوت ولز استرالیا می گویند نقص های سیستم رأی گیری الکترونیک این ایالت موسوم به آی وت باعث شده تا نتایج انتخابات در بعضی استانها تحت تأثیر قرار بگیرد.

به گزارش روش سئو به نقل از زد دی نت، تعدادی از افراد نتوانسته اند در برخی از ایالت های این کشور در انتخابات محلی شرکت نمایند، برای اینکه سیستم آی وت اعتبار امنیتی آنها را به سبب نقص فنی تأیید نکرده و پس آنها در روز رأی گیری حق رأی دادن نداشته اند.
به گفته کمیسیونر محلی انتخابات ایالت نیوساوت ولز استرالیا این مشکل در ماه گذشته بر روی نتیجه انتخابات در مناطقی مانند کمپسی، سینگلتون و شهر شلهاربور تأثیر گذاشته است.
در طول انتخابات ماه گذشته، تعداد نامعلومی از رای دهندگان نتوانستند رأی بدهند، برای اینکه سیستم رأی گیری آنلاین iVote ایالتی در قسمتی از دوره رأی گیری گرفتار مشکل شده بود. بلافاصله بعد از آن، کمیسیون انتخابات نیوساوت ولز نقص سیستم رأی گیری آنلاین آی وت را ناشی از فشار زیاد وارد به آن دانست، برای اینکه حدود ۶۵۰، ۰۰۰ نفر از این سیستم در طول انتخابات محلی ماه گذشته استفاده کردند. این رقم نسبت به انتخابات پیش از آن سه برابر شده است.
نتیجه تحقیقات دولتی در مورد خرابی سیستم مذکور این بوده که اگر همه افرادی که جهت استفاده از iVote در روز انتخابات ثبت نام کرده اند، می توانستند رأی دهند، ممکن بود نتیجه متفاوتی رخ دهد. در عین حال، برگزاری این انتخابات دو بار به سبب همه گیری کووید -۱۹ به تعویق افتاده و ممکنست عملاً برگزاری انتخابات جدید تا اواسط سال ۲۰۲۲ نا ممکن باشد.

منبع: