نمایشگاه CES ۲۰۲۲ فناوری هایی که در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ عرضه خواهند شد

به گزارش روش سئو نمایشگاه ˮCES ۲۰۲۲ˮ مانند سالهای گذشته بستری مناسب برای رونمایی از فناوری های جدیدی خواهند بود که علاقمندان در انتظار آنها هستند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، نمایشگاه “CES ۲۰۲۲” که افراد بسیاری در سرتاسر جهان منتظر آن هستند، مقرر است بزودی برگزار گردد اما نمایشگاه سال جاری کمی متفاوت به نظر می آید.
با عنایت به اینکه نمایشگاه CES سال قبل به علت شیوع کووید-۱۹ کاملا دیجیتالی برگزار شد، همه غرفه داران و شرکت کنندگان منتظر بازگشت به سالن های وسیع مرکز همایش لاس وگاس در سال ۲۰۲۲ بودند. سال جاری حتی ساختمان جدیدی وجود دارد که نوآوری های لیست شده درحال گسترش غرفه دارانی مانند “جنرال موتورز”(General Motors)، “بی ام و”(BMW) و “هیوندای”(Hyundai) را به نمایش خواهد گذاشت. باید توجه داشت که یک میهمان ناخوانده هم ظاهر شده که سویه “اُمیکرون” است.
با عنایت به افزایش تعداد موارد مبتلا شدن به اُمیکرون در هفته قبل از کریسمس، موارد لغو هم افزایش پیدا کرد. همینطور این نمایشگاه به جای هشتم ژانویه، یک روز زودتر از موعد اصلی یعنی در هفتم ژانویه به پایان خواهد رسید.
در عرض چند روز، غول های بزرگ فناوری مانند “مایکروسافت”(Microsoft)، “آمازون”(Amazon)، “فیسبوک”(Facebook) و “گوگل”(Google) همگی کنار رفتند اما CES ۲۰۲۲ هنوز درحال آماده سازی برای برگزاری است. بیشتر غرفه داران باقی مانده اند و حتی خیلی از شرکت هایی که غرفه های حضوری خویش را ملغا کرده اند، همچنان محصولات جدید را از راه دور به نمایش می گذارند.
در این گزارش، به بررسی محصولاتی می پردازیم که در نمایشگاه سال جاری مقرر است رونمایی شوند.

محاسبات
نمایشگاه CES، سالانه یکی از بزرگترین نمایشگاه های تجاری برای حوزه محاسبات است. با عنایت به اینکه “انویدیا”(Nvidia)، “اینتل”(Intel) و “ای ام دی”(AMD) همگی برای کنفرانس های مطبوعاتی جذابی آماده شده اند، می توانیم انتظار داشته باشیم که نمایشگاه سال ۲۰۲۲ تفاوتی با نمایشگاه های سالهای پیش نداشته باشد. شایعات زیادی در مورد عرضه نسل های بعدی پردازنده ها و گرافیک های این سه شرکت بزرگ وجود دارد و علاقمندان منتظر بروزرسانی تراشه ها خواهند بود.

بخصوص میتوان به ورود پیشبینی شده اینتل به فضای گسسته GPU با فناوری “Arc Alchemist” اشاره نمود که در نهایت می تواند حرکتی را در انحصار دوگانه فروش وارد کند و گزینه های بیشتری را برای کسانی فراهم آورد که از ارتقای کامپیوتر های شخصی خود در سال ۲۰۲۲ ناامید هستند.
همینطور انتظار می رود که تولیدکنندگان لپ تاپ هم با قدرت کامل ظاهر شوند. معمولاً دهها نوع لپ تاپ و لپ تاپ های مخصوص بازی را می بینیم که در نمایشگاه CES معرفی می گردند و محصول شرکت هایی مانند “دل”(Dell)، “ایسوس”(Asus)، ” اِچ پی”(HP) و “لنوو”(Lenovo) یا سایر شرکت ها هستند و همگی با جدید ترین عناصر داخلی و جذاب ترین طراحی ها بروزرسانی شده اند.
امکان دارد شاهد پیش نمایش چندین طرح آزمایشی دیگر در نمایشگاه CES سال جاری باشیم. فناوری هایی مانند نمایشگرهای تاشو، فناوری نسل بعدی پنل ها و مواردی از این دست، محصولاتی هستند که آنها را فقط میتوان در نمایشگاه CES دید.

محصولات سمعی بصری
در نمایشگاه سال جاری، محصولات بیشتری از شرکت هایی مانند “ال جی”(LG)، “سامسونگ”(Samsung)، “سونی”(Sony) و “تی سی ال”(TCL) خواهیم دید که سیستم های خویش را بیشتر از هر زمان دیگری پیش می برند و هدف شان این است که همه چیز را بهتر از همیشه در کنار یکدیگر به کار بگیرند. تلاش آنها می تواند تجربیات بهتری را برای کاربر نهایی به ارمغان بیاورد.
از جنبه فنی باید منتظر خبرهای بسیاری در مورد تلویزیون های “اُال ای دی نقطه کوانتومی”(QD-OLED) باشیم. این یک فناوری ترکیبی است که ظاهرا بهترین کیفیت تلویزیون های OLED را عرضه می دهد و روشنایی بهتر و کاهش خطر سوختن تصویر را در بر دارد.

اگر این فناوری بتواند انتظارات را برآورده کند، ارزش بسیاری خواهد داشت چونکه روشنایی و سوختن تصویر تنها عرصه ای هستند که تلویزیون های QLED سنتی به واسطه آنها هنوز نسبت به OLED برتری دارند. فناوری QD-OLED، کیفیت تصویر را به تلویزیون های معمولی می افزاید اما از طرفی می تواند برای صفحه نمایش کامپیوتر ها هم بسیار مهم باشد.
فناوری QD-OLED، به سازندگان نمایشگرها امکان می دهد تا از زیرپیکسل های سفید اضافی که تلویزیون های OLED سنتی برای بهبود روشنایی استفاده می نمایند، بی نیاز شوند اما این امر در صفحه نمایش های کوچک تر، به قیمت از دست رفتن وضوح جزئیات کوچک تمام خواهد شد.

خانه هوشمند
نمایشگاه CES می تواند نقطه صفر محصولات هوشمند خانگی باشد. اگر این محصولات، متصل به اینترنت، نوآورانه و جالب باشند، احیانا میتوان آنها را در قسمتی از نمایشگاه دید. به نظر می آید که در نمایشگاه سال جاری، تاکید ویژه ای بر دستگاههای متمرکز بر حریم خصوصی وجود دارد که از داده های کاربران محافظت می کنند و همینطور دستگاه هایی که به محافظت از خانه کاربران خود می پردازند.
چنین دستگاه هایی، بیشتر از همیشه تولید می شوند تا به محافظت بهتر از کاربر بپردازند؛ خواه به شکل شاترهای نصب شده روی لنزهای دوربین و خواه به صورت نویزی که مانع از گوش دادن افراد ناخوانده به دستیاران هوشمند می شوند.

همینطور میتوان انتظار داشت که مجموعه ای از جاروبرقی های رباتیک هوشمند و دستگاههای مراقبت از نوزاد عرضه شوند تا به والدین کمک کنند که هر شب چند دقیقه بیشتر بخوابند. همه شرکتهای اصلی همچون سامسونگ و ال جی، در این حوزه ظاهر می شوند.

بازی های ویدئویی
وقتی صحبت از بازی های ویدیویی به میان می آید، نمایشگاه CES معمولاً مکان مناسبی برای تماشای محصولات در ارتباط با این حوزه است. این نمایشگاه مملو از لوازم جانبی کامپیوتر های شخصی، از کیبورد گرفته تا هدست است.
سال جاری میتوان انتظار بیشتری از نمایشگاه CES داشت اما احیانا تاکید بر نمایشگرهایی که می توانند کنسول های نسل کنونی و جدید ترین مجموعه کارت های گرافیک را بهتر پشتیبانی کنند، بیشتر است. شرکت ها احیانا سال جاری با قدرت کامل و به همراه نمایشگرهای مقرون به صرفه تری ظاهر می شوند که می توانند وضوح “۴کی” (۴K) را به میزان بالاتری به نمایش بگذارند.

این همه چیزی نیست که سال جاری باید انتظار داشته باشیم. جهان بازی های ویدیویی هم اکنون، غرق دریایی از نوآوری های فناوری است. انتظار می رود که در نمایشگاه سال جاری، شرکت هایی را ببینیم که از کنسول “استیم دک”(Steam Deck) به همراه کامپیوتر های دستی استفاده می نمایند. نمایشگاه های گذشته CES شاهد عرضه نسخه های ابتدایی این دستگاه ها بوده اند اما این دفعه می توانیم شاهد رقابت واقعی باشیم.
واژه هایی مانند “متاورس”(Metaverse) و “بلاکچین”(Blockchain) هم در نمایشگاه سال جاری مطرح خواهند بود.

تلفن همراه
نمایشگاه CES هیچگاه یک رویداد بزرگ برای عرضه تلفن همراه نبوده است اما این بدان معنا نیست که فناوری های مورد علاقه دوستداران تلفن همراه اصلا در آن عرضه نمی گردد. بزرگ ترین مورد در این حوزه، مدل “سامسونگ گلکسی اس ۲۱ FE” یا(Samsung Galaxy S۲۱ FE) است که در مورد آن بسیار صحبت شده و با تاخیر طولانی روبرو شده است. بعد از نزدیک به یک سال تاخیر به علت کمبود تراشه، بالاخره عرضه این مدل مقرون به صرفه و محبوب سامسونگ، قریب الوقوع به نظر می آید. مدل “S۲۰ FE” در سال گذشته، محبوبیت خویش را به علت تعادل میان مقرون به صرفه بودن و خصوصیت های برتر نشان داد و به نظر می آید که این موارد برای S۲۱ FE هم صادق باشند.

همچنین، احیانا شاهد رونمایی از تلفن های همراه جی۵ جدید شرکت هایی مانند تی سی ال، “اچ ام دی”(HMD) و شاید “موتورولا”(Motorola) خواهیم بود. خود این تلفن های همراه نسبت به تمایل عمومی برای دسترسی بیشتر به جی۵، کمتر برای مصرف کنندگان جالب هستند.
پیشرفت بزرگ دیگری که در CES ۲۰۲۲ شاهد آن هستیم، شرکتهای بیشتری هستند که لوازم جانبی شارژ “نیترید گالیوم”(GaN) خویش را به نمایش می گذارند. شارژرهای نیترید گالیوم می توانند سرعت شارژ فوق العاده سریعی را عرضه کنند. شرکت هایی را در سرتاسر فضای فناوری تلفن همراه دیده ایم که این شارژرها را پذیرفته اند و در CES هم انتظار داریم محصولات جدیدی را از شرکتهای “انکر”(Anker)، “بلکین”(Belkin) و سایر نامهای کمتر شناخته شده ببینیم.
همچنین، امید است که شاهد پیشرفت های دیگری در فناوری صفحه نمایش تاشو باشیم که در محصولات شرکت هایی مانند “اوپو”(Oppo) دیده می شوند و گامی به سمت عرضه صفحه نمایش راحتتر به شمار می روند.

خودروهای الکتریکی
خودرو های الکتریکی دیگر فقط یک تازگی برای شرکتهای برجسته فناوری و دوست داران محیط زیست به شمار نمی روند. هیوندای با مدل “Ioniq ۵”، “مرسدس”(Mercedes) با مدل “EQS” و “فورد”(Ford) با مدل “F-۱۵۰ Lightning”، خویش را در این حوزه ثابت کرده اند. ازاین رو در CES ۲۰۲۲ انتظار بیشتری وجود دارد.

شاید مهم تر از همه، جنرال موتورز باشد که مقرر است از خودروی تمام الکتریکی خود معروف به “سیلورادو”(Silverado) رونمایی کند. این خودرو، رقیبی آشکار برای F-۱۵۰ Lighting شرکت فورد و “R۱T” شرکت “ریویان”(Rivian) به حساب می آید و اگر شرکت “تسلا”(Tesla) بتواند یکی از این خودرو ها را بسازد، از “سایبرتراک”(Cybertruck) افسانه ای رونمایی خواهد نمود.
همچنین، احتمال می رود که شاهد عرضه نمونه های ابتدایی خودرو های جدید شرکتهای “کرایسلر”(Chrysler)، هیوندای و تولد یک برند جدید ویژه خودرو های الکتریکی معروف به “توگ”(TOGG) باشیم.
باآنکه هنوز باید انتظار تکامل بیشتری را داشته باشیم اما خودرو های خودران که یکی دیگر از پایه های اصلی نمایشگاه CES به شمار می روند هم وارد بازار خواهند شد. ابرشرکت های حوزه فناوری مانند “کوالکام”(Qualcomm)، “اپتیو”(Aptiv) و انویدیا، اصلاحاتی را در مؤلفه ها و الگوریتم هایی به نمایش می گذارند که استفاده از فناوری خودران را ایمن تر، ارزان تر و آسان تر می کنند اما هنوز دقیقا در دسترس نیستند.