ارسال یک محموله باری جدید به ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش روش سئو شرکت فضایی اسپیس ایکس یک محموله باری را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کرد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، این پرتاب امروز سه شنبه ۲۱ دسامبر(۳۰ آذر) صورت گرفت. محموله اسپیس ایکس حاوی ۶۵۰۰ پوند بار است که در بین آنها آزمایش ها علمی که باید در ایستگاه فضایی انجام شوند هم وجود دارند. این سومین پرتابی است که اسپیس ایکس با استفاده از موشک فالکون ۹ طی سه روز انجام می دهد. دو پرتاب دیگر هم پیش از این انجام گرفته است. این شرکت ماهواره ارتباطی ترکیه را تنها ۱۶ ساعت بعد از پرتاب موفقیت آمیز ۵۲ ماهواره “استارلینک” با موشک “فالکون ۹” به مدار زمین فرستاد.
این محموله در ساعت ۵: ۰۶ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۳: ۳۶ تهران) از مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب شد. بعد از پرتاب و با گذشت ۱۲ دقیقه کپسول باری دراگون از موشک جدا شده و مانورهای رانشگر خویش را برای رسیدن به ایستگاه فضایی شروع کرد. در نهایت این کپسول به درگاه ماژول هارمونی(Harmony) متصل خواهد شد. این کپسول اوایل بامداد روز چهارشنبه(۱۳به وقت تهران) به ایستگاه فضایی می رسد.
در بین محموله های ارسالی، عضلات رشد یافته انسان در آزمایشگاه هم وجود داشت. آزمایش “MicroAge” توسط محققان دانشگاه لیورپول طراحی شده و در ایستگاه فضایی انجام خواهد گرفت.
این سلول ها اندازه ای مشابه دانه برنج دارند و هرکدام از آنها درون محفظه ای به اندازه ی یک مداد تراش قرار گرفته اند. گذراندن زمان در فضا سبب ضعیف تر شدن عضلات می شود. چنین پیامدی در نتیجه ی پیری هم رخ می دهد و این آزمایش به بررسی علت ضعف عضلات با گذر سن می پردازد.
کپسول باری دراگون برای مدت حدود یک ماه به ایستگاه فضایی متصل خواهد ماند و بعد از آن با محموله ای از آزمایش های تکمیل شده به زمین بازمی گردد.