در پی حادثه مرگبار؛ شرکت تاکسی رانی پاریس استفاده از خودرو تسلا را ممنوع کرد

شرکت تاکسی رانی G7 پاریس روز سه شنبه اعلام نمود که استفاده از خودرو های تسلا مدل ۳ را بعد از بروز نقص فنی مشکوک در یکی از خودرو ها که منجر به تصادفی مرگ بار و مجروح شدن ۲۰ نفر شده، به حالت تعلیق درآورده است.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از رویترز، “یان ریکوردل” (Yann Ricordel) معاون رییس اجرائی این شرکت تاکسی رانی به رویترز گفته است که راننده این خودرو که هنگام بروز سانحه خارج از خدمت بود و خانواده خودرا به رستوران می برد که کنترل ماشین را از دست داد و به یک ون برخورد کرد. راننده سپس با یک دوچرخه سوار برخورد کرد و بعد از آن نیز به سه عابر پیاده زد.
گزارش ها حاکی از آنست که ۲۰ نفر در پی این حادثه لطمه دیده اند که حال هفت نفر از آنها وخیم است، یک نفر از این افراد فوت کرده و سه نفر نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.
یک زن ۲۰ ساله که شاهد این اتفاق بود به “Le Parisien” اظهار داشت: من برخورد دو ماشین را دیدم که با صدای زیادی همراه بود. من فکر کردم دارم می میرم به داخل رستوران رفتم و زیر میز جلوی پیشخوان پنهان شدم.
“جروم کومت” (Jérôme Coumet) شهردار منطقه ۱۳ پاریس نیز می گوید که این حادثه به سبب نقص فنی خودرو رخ داده است. در صورتیکه شرکت تسلا راننده را مقصر می داند.
“ریکوردل” اشاره کرد که این شرکت درحال کار با دولت برای انجام تحقیقات پلیسی کامل است تا مشخص شود که مقصر این حادثه، راننده بوده است یا نقص فنی خودرو تسلا.
او اضافه کرد: امروز ما دو دیدگاه متفاوت در مورد این مساله داریم. ما خودرو های مدل سه تسلا را تا زمان اتمام تحقیقات در حالت تعلیق نگه می داریم.
تسلا می گوید که این حادثه به سبب بروز نقص فنی رخ نداده است اما نظر راننده خودرو برخلاف این است.
راننده این خودرو می گوید که سرعت ماشین تسلا بی هیچ دلیل مشخصی افزوده شد و ترمزهای آن نیز کار نمی کردند.

در تصاویر انتشار یافته می توان عابرین پیاده لطمه دیده ای که روی زمین دراز کشیده اند را مشاهده کرد این در حالیست که مسافرین خودرو تسلا در بین لطمه دیدگان نیستند.
سخنگوی تسلا به “Le Parisien” اظهار داشت که شرکت ایلان ماسک داده هایی که می توانسته خودرو را ازراه دور کنترل کند در اختیار مقامات قرار می دهد.
“ریکوردل” می گوید که در آمد صاحبان خودرو تسلا مدل سه در طول تعلیق جبران می شود و این شرکت به دنبال جایگزین هایی است که رانندگان بتوانند هرچه سریعتر کار خودرا از سر بگیرند.
G۷ یکی از بزرگ ترین شرکت های تاکسی رانی پاریس است که ۹۰۰۰ راننده دارد. این راننده ها بطور مستقل با ماشین خودشان کار می کنند. نیمی از خودرو های این شرکت برقی هستند و این شرکت می خواهد تا سال ۲۰۲۷ تمامی خودرو ها را برقی کند و تبدیل به شرکتی سبز شود.
خودروهای تسلا قبل از این نیز چندین بار حادثه آفرین شده بودند. در ماه فروردین سیستم خودران این شرکت موجب فوت دو نفر شد. در سال ۲۰۱۸ پلیس خودروی تسلا مدل S فردی را متوقف کرد که مست کرده و خوابیده بود و خودرو در حالت خودران با سرعت ۷۰ مایل بر ساعت(۱۱۰ کیلومتر) درحال حرکت بود.
در همان سال راننده ی دیگری با خودروی مشابه که سیستم خودران را فعال کرده بود و با موبایلش کار می کرد به یک خودروی فورد بدون سرنشین برخورد کرد. این فرد از شرکت تسلا شکایت نمود برای اینکه معتقد بود این شرکت او را گمراه کرده و این تصور غلط را ایجاد کرده است که می توان با حداقل نظارت با تسلا رانندگی کرد. و در حادثه ای دیگر خودرو تسلا به ماشین پارک شده کلانتر برخورد کرد.
موارد دیگری نیز وجود دارد، در اوایل سال ۲۰۲۰، اداره ی امنیت رفت وآمد در بزرگراه ها(NHTSA) تحقیق درمورد ۱۴ مورد از تصادفات خودرو های تسلا که در حالت خودران بوده اند را شروع کرد.