امکان استفاده از تراشه های قدرتمند دیگر لپ تاپ ها در متاورس

روش سئو: شرکت اینتل می خواهد در دنیای مجازی متاورس نرم افزاری عرضه نماید که به لپ تاپ ها امکان می دهد از توان پردازش تراشه های ساخت شرکت های رقیب استفاده کنند.

به گزارش روش سئو به نقل از رویترز، با بهره گیری از این خدمات کاربران می توانند لپ تاپ های خودرا با بهره گیری از تراشه های اینتل که بر روی دیگر دستگاهها نصب شده اند و نیز تراشه های ساخت دیگر شرکتها فعال کرده و تفاوت این تراشه ها با تراشه اصلی نصب شده بر روی دستگاه را با هم مقایسه کنند.
متاورس یک جهان مجازی گسترده است که بوسیله اینترنت در دسترس بوده و انواع وسایل با قابلیت های متنوع مانند هدست های واقعیت مجازی بوسیله آن در دسترس خواهند بود.
پیش از این برخی شرکت های سازنده انواع تراشه و سخت افزار مانند ان ویدیا از تولید تراشه ها و نرم افزارهای اختصاصی برای مساعدت با شکل گیری متاورس آگاهی داده بودند و شرکت هایی مانند کوالکوم نیز تراشه هایی جهت استفاده در هدست های واقعیت مجازی ساخته و در متاورس سرمایه گزاری نموده بودند.
راجا کدوری، رییس سیستم های محاسباتی شتاب دهی و گروه گرافیکی اینتل، در این مورد اظهار داشت: نخستین تلاش فناورانه این شرکت در متاورس عرضه نرم افزاری خواهد بود که به دستگاه های الکترونیکی کمک می نماید از قدرت محاسباتی موجود و استفاده نشده دیگر سخت افزارها استفاده کنند.
به عنوان مثال، اگر یک کاربر بازی های ویدئویی درحال اجرای بازی با گرافیک سنگین بر روی لپ تاپ خود باشد و سیستم وی با مشکل مواجه شود، می تواند از تراشه یک لپ تاپ دیگر که ظرفیت خالی دارد، برای حل مشکل خود کمک بگیرد. نرم افزار اینتل برای متاورس می تواند این ظرفیت خالی را شناسایی کرده و اجرای روان بازی ویدئویی مذکور را ممکن کند. سازگاری با تراشه های تولیدی شرکت های رقیب اینتل مزیت مهم این نرم افزار است.

منبع: