فیلمی از داخل کپسول نیو شپرد در مرز فضا

به گزارش روش سئو در تصاویری از که درون کابین خدمه کپسول ˮنیو شپردˮ شرکت ˮبلو اوریجینˮ انتشار یافته است، ۶ توریست فضایی جدید در حالت معلق و شناور دیده می شوند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، یک ویدیوی جدید از کابین کپسول فضایی “نیو شپرد”، حدود یک دقیقه از سه دقیقه تجربه حالت بی وزنی را توسط شش توریست فضایی جدید نشان داده است که شامل ابراز احساسات و تعجب و شور و شعف آنها از تجربه بی وزنی و برگزاری یک جلسه مینی فوتبال آمریکایی به افتخار “مایکل استراهان” بازیکن بازنشسته این رشته و مجری مشهور برنامه تلویزیونی “صبح بخیر آمریکا” است.
این شش توریست فضایی با توپ های کوچک فوتبال آمریکایی، تشویق ها و لبخندهای زیاد، احساسات خویش را در این سفر فضایی نشان می دهند.
شرکت “بلو اوریجین” روز شنبه ۱۱ دسامبر این شش توریست فضایی همچون “مایکل استراهان” ستاره سابق فوتبال آمریکایی و مجری برنامه “صبح بخیر آمریکا” و “لورا شپرد” دختر “آلن شپرد” اولین فضانورد ناسا را با موشک “نیو شپرد” از سایت پرتاب واقع در غرب تگزاس به فضا فرستاد. این پرواز که ۱۰ دقیقه و ۱۳ ثانیه به طول انجامید، گردشگران را حدود ۳ دقیقه در حالت بی وزنی قرار داد.
حالا یک ویدیوی ۴۵ ثانیه ای از درون کابین خدمه انتشار یافته است که نشان داده است این تجربه برای این شش نفر چگونه بوده است.
در این ویدیو شاهد می باشیم که “لورا شپرد” می گوید: خدایا، اینجا بهشت ​​است! و با شوخی از دیگران در مورد شرایط موهای خود می پرسد و ضمن تکان دادن موهایش می پرسد که آیا موهایش به اطراف پخش شده اند؟
در این تصاویر، همگی رو به دوربین دست تکان می دهند و توپ های کوچک مخصوص فوتبال آمریکایی را در شرایط بی وزنی به اطراف پرتاب می کنند.
در نهایت هم توجه آنها به منظره بی نظیری که از پنجره کپسول فضایی قابل مشاهده می باشد، جلب می شود.
در حالیکه چیز زیادی از “استراهان” در این ویدیو نمی شنویم، اما می شنویم که او پیروزمندانه فریاد می زند: ما این کار را انجام دادیم!
او بعد از فرود اما حرف های زیادی برای گفتن داشت. وی به تماشاچیان نزدیک به جایی که فضاپیما به زمین بازگشته بود، اظهار داشت: من نمی توانم صبر کنم تا به فضا برگردم. وی همینطور در مورد نیروهای گرانشی و تغییراتی که هنگام صعود و فرود در عضلات صورت ایجاد می شود، به شوخی اظهار داشت: فهمیدم که در ۸۵ سالگی چگونه خواهم بود.
این پرتاب، سومین پرواز فضایی سرنشین دار شرکت “بلو اوریجین” و نخستین پرواز با ظرفیت کامل بود، چون که دو پرواز قبلی که امسال انجام شد، دارای چهار نفر خدمه بود.
شرکت فضایی “بلو اوریجین” سومین پرواز گردشگری فضایی خویش را به همراه شش سرنشین در ماموریتی به نام “NS-۱۹” با موشک “نیو شپرد”(New Shepard) انجام داد و در این پرواز، شش رکورد فضایی جدید را به نام خود ثبت نمود.
از بلند قدترین فردی که به فضا پرواز کرده تا نخستین پدر و پسری که همزمان با هم به فضا پرواز کردند، این شش توریست فضایی تاریخ ساز شدند.
مسافران این سفر شامل “لورا شپرد” دختر “آلن شپرد” اولین فضانورد آمریکایی در مأموریت “مرکوری ۳” و پنجمین انسان روی ماه در مأموریت “آپولو ۱۴”، “مایکل استراهان” مجری برنامه تلویزیونی مشهور “صبح بخیر آمریکا”، “ایوان دیک” عضو هیئت مدیره شرکت “دیک هولدینگز”، “دیلان تیلور” مدیر شرکت “وویجر اسپیس”، و نخستین پدر و پسری که همزمان به فضا رفتند به نامهای “لین بس”(پدر) و “کامرون بس”(پسر) بود.
موشک “نیو شپرد” در این پرواز به “خط کارمان”؛ نقطه ای که بعنوان شروع فضا در نظر گرفته می شود، پرواز کرد و مسافران توانستند سیاهی فضا و همینطور انحنای زمین را ببینند.
این پرتاب سومین پرواز فضایی انسانی “بلو اوریجین” و سومین پرواز فضایی این شرکت امسال است. دو پرواز سرنشین دار قبلی هر کدام حاوی چهار نفر بود که نخستین آنها شامل “جف بزوس” بنیان گذار شرکت “آمازون” و “بلو اوریجین” بود. پرواز دوم هم که در ماه اکتبر انجام شد، شامل “ویلیام شاتنر” بازیگر مشهور هالیوود، “گلن دی وریس” بنیانگذار شرکت “مدیتاتا”، “کریس بوشویزن” از شرکت “DCVC” و “آدری پاورز” از “بلو اوریجین” بود که متأسفانه “دی وریس” چند هفته بعد از اینکه فضانوردی را تجربه کرد، در یک حادثه هوایی درگذشت.