ناسا فضانوردان آینده خویش را امشب معرفی می کند

به گزارش روش سئو ناسا امشب دوشنبه ۶ دسامبر کسانی را که جهت شرکت در کلاس های فضانوردی برگزیده شده اند و بعضی از آنها به ماه اعزام خواهند شد، معرفی خواهد نمود.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، ناسا آماده است تا دسته بعدی نامزدهای فضانوردی خویش را اعلام نماید و شما می توانید این رویداد را به صورت زنده تماشا کنید.
این آژانس فضایی اسامی شرکت کننده در کلاس فضانوردان ۲۰۲۱ را امشب ساعت ۲۱: ۰۰ اعلام خواهد نمود. این رویداد به صورت زنده از تلویزیون ناسا، کانال های ناسا در رسانه های اجتماعی، اپلیکیشن ناسا و همینطور در پایگاه Space.com پخش خواهد شد.
بیشتر از ۱۲ هزار شهروند ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ برای فضانورد شدن و شرکت در برنامه بازگشت به ماه تحت عنوان “آرتمیس” درخواست داده و ثبت نام کرده اند. انتظار می رود این فضانوردانِ آینده در برنامه “آرتمیس” در مأموریت های ماه و ایستگاه فضایی “دروازه قمری” شرکت نمایند.
فضانوردان منتخب برای رفتن به ماه سوار بر فضاپیمای “اوریون” و موشک “سیستم پرتاب فضایی” خواهند شد که نخستین مأموریت بدون سرنشین خویش را زودتر از فوریه ۲۰۲۲ انجام نخواهند داد.
نخستین مأموریت سرنشین دار “آرتمیس” برای رسیدن به مدار ماه در سال ۲۰۲۴ و نخستین مأموریت فرود روی سطح ماه در سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده است.
فضانوردان حال حاضر ناسا که “تیم آرتمیس” نامیده می شوند، نخستین صندلی ها را در این برنامه خواهند داشت که البته یک فرد کانادایی ناشناس هم در سال ۲۰۲۴ طی مأموریت مداری “آرتمیس ۲” در یک توافق با آژانس فضایی کانادا همراهشان پرواز خواهد نمود.
در حالیکه این دسته جدید از فضانوردان که اسامی آنها امشب اعلام می شود، جهت شرکت در مأموریت های “آرتمیس” در نظر گرفته شده اند، معلوم نیست که آیا آنها به ایستگاه فضایی بین المللی هم سفر خواهند کرد یا خیر. با اینکه اعلامیه ناسا می گوید که این نامزدهای جدید فضانوردی بعد از دو سال آموزش در وضعیت کامل فضانوردی قرار خواهند گرفت و برای پرواز به مجموعه های مداری حائز شرایط خواهند بود.
ضمن این که خروجی این کلاس جدید در سال ۲۰۲۴ حاصل خواهد شد و در همان سال هم مقرر است ایستگاه فضایی بین المللی اعلام بازنشستگی کند.
البته بعد از گذراندن کلاس های آموزش فضانوردی، آموزش عملیاتی آنها مدت بیشتری طول می کشد، به این مفهوم که نخستین فضانوردان بیرون آمده از دل این کلاس جدید احیانا در سال ۲۰۲۶ به مدار پرواز خواهند کرد.
ناسا امیدوار است تاریخ بازنشستگی ایستگاه فضایی بین المللی را تا سال ۲۰۲۸ یا حتی ۲۰۳۰ تمدید کند و اخیرا مجموعه ای از طرح های تجاری را برای ایستگاه فضایی اعلام نموده است که فضانوردان جدید کلاس ۲۰۲۱ ناسا امکان دارد روزی در دهه آینده از آنها بازدید کنند.
نامزدهای جدید فضانوردی در ژانویه ۲۰۲۲ خویش را به مرکز فضایی “جانسون” ناسا در هیوستون معرفی خواهند کرد، جایی که دوره تایید صلاحیت و آموزش دو ساله خویش را در زمینه هایی مانند آشنایی با زبان روسی، مهارت های لازم برای انجام پیاده روی فضایی، کار گروهی در شرایط ایزوله، خلبانی هواپیماها و فضاپیماها با کارایی بالا و یادگیری سیستم های فضاپیما آغاز خواهند کرد.
آخرین کلاس فضانوردی ناسا در سال ۲۰۱۷ با نام مستعار “لاک پشت ها”(Turtles) شامل ۱۲ فرد آمریکایی بود که تقریباً به صورت مساوی بین داوطلبان مرد و زن تقسیم شده بود. چندین متقاضی بین المللی هم در آن زمان به آنها پیوستند.
مراسم فارغ التحصیلی همه “لاک پشت ها” به جز “راب کولین” که در طول دوره آموزشی کناره گیری کرد، در ژانویه ۲۰۲۰ برگزار شد.