۱۰۰ بلیت ۴۵۰ هزار دلاری گردشگری فضایی فروش رفت

به گزارش روش سئو شرکت فضایی خصوصی ˮویرجین گلکتیکˮ(Virgin Galactic) اعلام نموده که از زمان افزایش قیمت بلیت گردشگری فضایی خود از ۲۵۰ هزار دلار به ۴۵۰ هزار دلار، تابحال ۱۰۰ بلیت با قیمت جدید به فروش رسانده است.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت “ویرجین گلکتیک” فروش بلیت سفر به لبه ی فضا را با افزایش قیمت در ماه آگوست بازگشایی کرد و این شرکت می گوید که تابحال ۱۰۰ بلیط ۴۵۰ هزار دلاری برای این منظور فروخته است. بلیت هایی که پیش از این هر کدام ۲۵۰ هزار دلار قیمت داشتند.
به صورت کلی حدود ۷۰۰ نفر همچون “ایلان ماسک” تابحال یک صندلی برای پرواز با شرکت “ویرجین گلکتیک” رزرو کرده اند.
این شرکت امیدوار است پیش از شروع سفرهای تجاری خود که اخیرا باردیگر آنرا تا فصل پایانی سال ۲۰۲۲ به تعویق انداخته است، ۱۰۰۰ بلیت بفروشد.
“ویرجین گلکتیک” تابحال تنها به افرادی اجازه خرید بلیت را داده است که مبلغ ۱۰۰۰ دلار بعنوان سپرده، واریز کرده اند.
این شرکت می خواهد از اوایل سال ۲۰۲۲ به افراد بیشتری اجازه رزرو صندلی را بدهد.
نخستین پرواز سرنشین دار “ویرجین گلکتیک” در ماه ژوئیه با همراهی “ریچارد برانسون” بنیان گذار این شرکت انجام شد و تبدیل به نخستین شرکت خصوصی شد که یک پرواز سرنشین دار تجاری را به لبه فضا انجام می دهد.
“ریچارد برانسون” بنیان گذار شرکت فضایی “ویرجین گلکتیک” ۱۱ ژوئیه به همراه پنج فرد دیگر که تمامی آنها از کارمندان شرکت او بودند، در چارچوب نخستین پرواز فضایی سرنشین دار تجاری به فضا رفتند. بعد از آن “ریچارد برانسون” به نخستین میلیاردری تبدیل شد که با فضاپیمایی که خودش در ساخت آن نقش داشته، به فضا رفته است.
این پرواز ۹ روز پیش از این که “جف بزوس” بنیان گذار شرکت “بلو اوریجین”(Blue Origin) هم این سفر را تجربه کند، صورت گرفت.
گفتنی است که پرواز بعدی “ویرجین گلکتیک” معروف به “یونیتی ۲۳”(Unity ۲۳) حداقل تا اواسط سال ۲۰۲۲ انجام نخواهد شد. این پرواز حامل سه مسافر از نیروی هوایی ایتالیایی خواهد بود که اثرات شرایط ریزگرانش را مطالعه می کنند.