کارشکنی اپل در مقابل افزودن خدمات پرداخت ثالث به اپ استور

روش سئو: اپل روز جمعه از مخالفت خود با ایجاد لینک پرداخت ثالث توسط برنامه نویسان اپ استور پیش از برگزاری نشست استماع دادگاه تجدیدنظر ضد انحصار در ماه آتی آگاهی داد.

به گزارش روش سئو به نقل از رویترز، اپل در بررسی های اولیه و بعد از شکایت شرکت اپیک گیمز، به سبب ممانعت از ارائه خدمات پرداخت ثالث توسط برنامه نویسان در اپ استور خود محکوم شده بود. اما در تلاش است به شیوه های مختلف از اجرای حکم دادگاه و تسهیل راه اندازی چنین خدماتی پیشگیری کند.
انتظار می رود در ماه های آتی دادگاه های دیگری برای تصمیم گیری نهایی دراین زمینه اجرا شود و اپل می خواهد تا زمان مشخص شدن نتیجه این رسیدگی ها از اجرای حکم اولیه خودداری کند.
اپل بعد از یک محاکمه طولانی در اوایل سال جاری به خاطر شکایت اپیک گیمز، خالق بازی فورت نایت، مجبور شد تا افزوده شدن خدمات پرداخت درون برنامه ای ثالث را به اپ استور بپذیرد. بدین سبب اپل دیگر حق نداشت دکمه ها و لینک های خارجی برای دسترسی کاربران به خدمات پرداخت درون برنامه ای توسعه دهندگان و برنامه نویسان ثالث را مسدود کند. با این وجود در حکم قاضی دادگاه رویه اپل در خصوص ارائه خدمات پرداخت درون برنامه ای رد و محکوم نشده بود.
اپل تا ۹ دسامبر فرصت دارد تا این حکم را اجرا کند، اما این شرکت تقاضای فرجام خواهی کرده و خواهان توقف اجرای حکم مذکور تا زمان صدور حکم دادگاه فرجام خواهی شده است. با توجه به این که روند مذکور ممکنست بیش از یک سال طول بکشد اجرای خواست اپل به ضرر شرکت هایی مانند اپیک گیمز خواهد بود. انتظار می رود شاکیان اپل در مقابل این اقدام واکنش نشان دهند.

منبع: