بااستناد به تحقیق درباره یك ادغام؛ رگولاتور انگلیس نگران ضربه فیسبوک به رقابت است

سازمان رقابت و بازارهای انگلیس با استناد به تحقیق خود درباره ادغام وب سایت گیفی در فیسبوک، معتقد می باشد این معامله به رقابت خسارت می زند.
به گزارش روش سئو به نقل از رویترز، بر اساس گزارش رگولاتور رقابت انگلیس، پروسه خرید وب سایت « گیفی» ( Giphy) توسط فیسبوک به بازار تبلیغات ضربه می زند. بنابراین ممکنست فیسبوک مجبور شود گیفی را بفروشد. فیسبوک ماه می سال قبل گیفی را خرید تا با اپ اینستاگرام یکپارچه کند. گیفی وب سایتی برای ساخت و اشتراک گذاری تصاویر متحرک است. در همین راستا سازمان رقابت و بازارهای انگلیس از ژانویه ۲۰۲۱ میلادی تحقیقاتی را درباره این عملیات ادغام شروع کرد. استوارت مک اینتاش مدیر تحقیقات مستقل این سازمان می گوید: عملیات خرید گیفی احتمالاً سبب می شود فیسبوک گیف ها را از پلت فرم های رقیب حذف کند. یا ممکنست فیسبوک در ازای ادامه دسترسی به گیف ها، از مشتریان گیفی بخواهد میزان بیشتری از اطلاعات کاربران به اشترک بگذارند. بدین سان قدرت انبوه فیسبوک در بازار گسترده تر می شود. همین طور عملیات مذکور هرگونه چالش احتمالی در راه کارهای فیسبوک را حذف می کند. سازمان رقابت و بازارهای انگلیس متوجه شد گیفی پیش از معامله فیسبوک مشغول بررسی هایی بود تا خدمات تبلیغاتی که در آمریکا ارائه می کرد را به آمریکا و کشورهای دیگر همچون انگلیس نیز گسترش دهد. اما فیسبوک بعد از خرید گیفی برنامه شراکت تبلیغاتی آنرا تعطیل کرده است. سخنگوی فیسبوک نیز در اطلاعیه ای اعلام نمود: ما با یافته های اولیه تحقیقات اداره رقابت و بازارهای انگلیس موافق نیستیم. این یافته ها بر طبق شواهد نیست. ما نشان دادیم این پروسه ادغام به سود مردم و کسب وکار در انگلیس و سراسر جهان است. این اولین باری نیست که رگولاتور رقابت انگلیس نگرانی های جدی درباره عملیات های ادغام بزرگ را مطرح می کند.