با رای مقابله با انحصار؛ شركت های بزرگ فناوری انحصار تعمیر تولیدات را از دست می دهند

روش سئو: کمیسیون فدرال تجارت آمریکا به اتفاق آرا به مقابله با انحصار تعمیر وسایل الکترونیک و برقی رأی داده است تا مؤسسات کوچک نیز بتوانند از این طریق کسب درآمد کنند.

به گزارش روش سئو به نقل از انگجت، سال هاست که شرکت هایی مانند اپل، مایکروسافت و غیره تعمیر تولیدات مختلف خود شامل کامپیوتر، گوشی و غیره را بطور انحصاری انجام داده و اگر کاربران برای این کار به شرکتها و افراد متفرقه مراجعه کنند با مجازات هایی همچون از دست رفتن گارانتی، توقف خدمات بعد از فروش و برخی مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری مواجه می شوند.
کمیسیون فدرال تجارت آمریکا در امتداد مقابله با این انحصارطلبی، اطلاعیه ای منتشر نموده و از برنامه های خود برای حفاظت از حق صاحبان مشاغل کوچک و مشتریان شرکت های بزرگ برای تعمیر آزادانه گوشیها و کامپیوتر هایشان آگاهی داده است.
بر همین اساس افراد می توانند شکایات خودرا دراین زمینه به کمیسیون مورد اشاره عرضه کنند و همکاری نزدیک تری نیز با مقامات قضائی و انتظامی ایالات مختلف آمریکا انجام می شود تا قوانین فعلی دراین زمینه به روز شده وقوانین تازه ای وضع شوند.
لینا خان رییس کمیسیون فدرال تجارت آمریکا قوانین فعلی دراین زمینه را هزینه آفرین برای مشتریان، ضد خلاقیت و از بین برنده فرصت های کسب وکار برای تعمیرکاران مستقل توصیف کرده و افزوده است اصرار بر این رویه سبب تولید زباله های الکترونیک غیرضروری شده و زمان تعمیر اقلام مختلف را بالا می برد، پس کمیسیون مورد اشاره برای مقابله با این رویه وارد عمل می شود.

منبع: