نبوغ درحال آماده شدن برای ثبت یك ركورد دیگر

آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا بتازگی در حساب کاربری خود در اینستاگرام با انتشار ویدیویی از زمان نهمین پرواز بالگرد مریخی نبوغ آگاهی داد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا، آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا نوشت: نهمین پرواز بالگرد مریخی مقرر است بلند پروازانه ترین و چالش برانگیزترین پرواز او باشد. بنابر برنامه ریزی پژوهشگران احیانا این پرواز چهارم ماه ژوئیه صورت خواهد گرفت.
هدف و خواسته پژوهشگران پشتیبان این ماموریت از بالگرد مریخی نبوغ در این پرواز به شرح زیر است:
سفر در حدود ۲۰۴۱ فوت(۶۲۵ متر)
رسیدن به سرعت پنج متر بر ثانیه
۱۶۷ ثانیه پرواز کردن
ثبت تصاویر رنگی از سفر
این بالگرد “مریخی” تا حالا هشت پرواز موفق در سیاره سرخ داشته است و با کمک دوربین های خود موفق به ثبت تصاویر جذابی شده است. در تنها پروازی که این بالگرد با مشکل مواجه گردید پرواز ششم بود که در نهایت در آن نیز با موفقیت فرود آمد. بالگرد مریخی نبوغ در پرواز ششم خود یک ناهنجاری را تجربه نمود اما با موفقیت توانست فرود آید. «هاوارد گریپ»(Håvard Grip) از بخش رهبری بالگرد نبوغ آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا در آن باره اظهار داشت: در ابتدا همه چیز خوب پیش رفت اما چند ثانیه نبوغ گرفتار یک اشکال شد که جریان تصاویر را از دوربین ناوبری آن به کامپیوتر داخلی آن قطع کرد. داده ها نشان میدهد که خطایی در خط تصاویر منتقل شده توسط دوربین ناوبری نبوغ رخ داده است. این موجب از میان رفتن یک تصویر واحد شد.
در آخرین پرواز(هشتمین) این بالگرد به مدت ۷۷.۴ ثانیه پرواز کرد و ۱۶۰ متر به سمت یک محل فرود جدید که در فاصله حدود ۱۳۳.۵ متر از مریخ نورد استقامت قرار دارد، طی کرد و سایه خودرا در یک تصویر ثبت نمود.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4