انتقال اعضای پیوندی بوسیله جعبه ای با فناوری پیشرفته

روش سئو: یک بنیاد پیوند عضو ایتالیایی جعبه ای مجهز به سنسور سفارش داده است تا انتقال اعضا و بافت ها را بهبود بخشد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از آی او، این جعبه که “PerTravel” نام دارد مجهز به فناوری های مختلفی همچون حسگرهاست. این توانایی به نظارت مداوم اعضا و بافت ها در طول پروسه انتقال کمک می نماید.
کنترل دما
یکی از برتری های این جعبه نسبت به نمونه های مشابه قابلیت بررسی و اندازه گیری شرایط بنیادی عضو درحال انتقال است. در وهله ی اول دما اهمیت دارد. بافت ها و اعضای انسان به شدت به تغییرات دما حساس هستند. کوچک ترین تغییر در دما می تواند عضو اهدایی را به خطر انداخته و در روند پیوند و موفقیت آن اختلال بوجود آورد. جعبه های انتقال عضوی که هم اکنون مورد استفاده قرار می گیرند دارای یک سیستم سرمایشی هستند اما این سیستم ها نمی توانند خنک سازی مناسب و حفظ بافت و اعضا را تضمین کنند در حالی که جعبه ی “PerTravel” بطور مداوم دما را نظارت می کند.
تکان و لرزه
علاوه بر دما، یک شتاب سنج سه محوره ارتعاشات، ضربه ها و تکانه های مکانیکی در هنگام نقل و انتقال را ثبت می کند و فشار وارد شده بر جعبه را تشخیص می دهد.
تا آنجا که ما می دانیم جعبه ی “PerTravel” در نوع خود منحصر به فرد است. چیارا بوسو(Chiara Bosso) به آی او می گوید: بعد از بررسی فناوری جعبه های انتقال عضو موجود در بازار دریافتیم که جعبه ی ما منحصر به فرد است.
بوسو که به درخواست بنیاد پیوند عضو این جعبه را طراحی نموده اضافه کرد: جعبه ی “PerTravel” واقعا نوآورانه است به ویژه حسگرها، نحوه ی نظارت و وزن کم و داده های آن و اگر در مطالعات امکان سنجی تایید گردد نخستین “PerTravel” تا آخر سال به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: