گزارش جدید جهانی نشان داد؛ سرعت اینترنت در جهان بهبود یافت

روش سئو: یک گزارش جدید بین المللی نشان میدهد در ژانویه ۲۰۲۱ میلادی متوسط سرعت اینترنت ثابت و موبایل جهان بهبود یافته است.

به گزارش روش سئو به نقل از اسپید تست، گزارش جدید این وب سایت نشان میدهد در اولین ماه ۲۰۲۱ میلادی متوسط سرعت اینترنت موبایل ۴۶.۷۴ و متوسط سرعت اینترنت ثابت ۹۶.۹۸ مگابیت بر ثانیه بوده است.

این در حالی است که در دسامبر ۲۰۲۰ میلادی (ماه پیش از آن) متوسط سرعت اینترنت موبایل جهان ۴۷.۲۰ و سرعت اینترنت ثابت ۹۶.۴۳ مگابیت بر ثانیه بوده است. به عبارت دیگر متوسط سرعت جهانی اینترنت موبایل و خانگی در ماه ژانویه اندکی رشد کرده است.
رشد جایگاه ایران در لیست رتبه بندی اینترنت موبایل و خانگی
همچنین گزارش مذکور نشان میدهد متوسط سرعت اینترنت موبایل ایران در ژانویه ۲۰۲۱ میلادی ۲۶.۰۹ مگابیت بر ثانیه بوده است. همین طور جایگاه ایران در این رده بندی سه پله رشد کرده و از رتبه ۸۸ به ۸۵ ارتقا یافته است. سرعت اینترنت موبایل ایران ماه گذشته میلادی ۲۵.۳۰ مگابیت بر ثانیه بوده است.

از سوی دیگر متوسط سرعت اینترنت ثابت ایران در بازه گفته شده ۱۹.۴۲ مگابیت بر ثانیه اعلام شده است. رتبه ایران در این بخش نیز پنج پله رشد کرده و الان در رده ۱۳۱ لیست کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت جهانی قرار دارد.
سرعت اینترنت ثابت ایران در دسامبر ۲۰۲۰ میلادی ۱۸.۳۳ مگابیت بر ثانیه بوده است.
سقوط ۲ پله ای سرعت اینترنت موبایل قطر
در لیست رده بندی کشورهایی با بالاترین سرعت اینترنت موبایل، امارات متحده عربی قرار دارد. متوسط سرعت اینترنت موبایل این کشور در ژانویه ۲۰۲۱ میلادی ۱۸۳.۰۳ مگابیت بر ثانیه اعلام شده و رتبه آن نسبت به دسامبر ۲۰۲۰ میلادی یک پله رشد کرده است.
در رده دوم کره جنوبی با سرعت اینترنت ۱۷۱.۲۶ مگابیت بر ثانیه قرار دارد. رتبه این کشور نسبت به ماه گذشته یک پله رشد کرده است.

اما در رده سوم کشور قطر قرار دارد. این کشور ماه گذشته با سرعت ۱۷۸.۰۱ مگابیت بر ثانیه در رده یکم قرار داشت. اما در ژانویه ۲۰۲۱ میلادی سرعت اینترنت موبایل این کشور ۱۷۰.۶۵ مگابیت بر ثانیه ثبت شده است.
در رده چهارم نیز مانند ماه گذشته چین قرار دارد. سرعت اینترنت موبایل این کشور ۱۴۹.۶۸ مگابیت بر ثانیه است.
در رده های پنجم و ششم این لیست به ترتیب عربستان سعودی (با سرعت ۱۱۵.۸۴ مگابیت بر ثانیه) و نروژ (با سرعت ۱۰۷.۸۳ مگابیت بر ثانیه) قرار دارند. هر کدام از این کشورها بطور جداگانه در لیست دو پله صعود کرده اند.
کویت با سرعت اینترنت موبایل ۱۰۵.۰۱ مگابیت بر ثانیه در رده هفتم و استرالیا با سرعت اینترنت ۱۰۴.۱۶ مگابیت بر ثانیه در رده هشتم قرار دارند. رتبه کویت در این لیست یک پله و استرالیا سه پله سقوط کرده است.
در رده های نهم و دهم نیز هلند (۹۷.۸۴ مگابیت بر ثانیه) و کانادا (با سرعت ۹۴.۵۵ مگابیت بر ثانیه) قرار دارند که مکان آنها در لیست نسبت به ماه قبل تغییری نکرده است.
سنگاپور و هنگ کنگ رهبران بی رقیب اینترنت ثابت در جهان
در ژانویه ۲۰۲۱ میلادی سنگاپور، هنگ کنگ، تایلند و رومانی به ترتیب در رده های یکم، دوم، سوم و چهارم لیست کشورهایی با پرسرعت ترین اینترنت ثابت جهان قرار گرفتند. این در حالیست که رتبه آنها در این لیست نسبت به دسامبر ۲۰۲۰ میلادی تغییری نکرده است. در ژانویه ۲۰۲۱ میلادی سرعت اینترنت سنگاپور ۲۴۷.۵۴، هنگ کنگ ۲۲۹.۴۵، تایلند ۲۲۰.۵۹ و رومانی ۱۹۸.۰۱ مگابیت بر ثانیه بوده است.
در رده پنجم این لیست دانمارک با سرعت اینترنت ۱۹۰.۳۲ مگابیت بر ثانیه قرار دارد که رتبه آن نسبت به ماه قبل یک پله رشد کرده است. از طرف دیگر فرانسه (با سرعت ۱۸۸.۰۳ مگابیت بر ثانیه) و موناکو (با سرعت ۱۸۷.۸۸ مگابیت ثانیه) هر کدام با دو پله رشد نسبت به ماه قبل، به ترتیب در رده های ششم و هفتم قرار دارند.

سوئیس با سه پله سقوط و سرعت اینترنت ۱۸۷.۰۸ مگابیت بر ثانیه در رده هشتم قرار دارد. در رده های نهم و دهم نیز به ترتیب اسپانیا (با سرعت ۱۸۶.۰۶ مگابیت بر ثانیه) و مجارستان (با سرعت ۱۸۵.۹۲ مگابیت بر ثانیه) قرار دارند. هرچند رده اسپانیا نسبت به ماه گذشته پنج پله صعود کرده اما جایگاه مجارستان نسبت به دسامبر ۲۰۲۰ میلادی ۳ رده سقوط کرده است.

منبع: