پرتاب سری جدید ماهواره های استارلینك تعداد ماهواره های استارلینك در مدار زمین به بیشتر از ۱۰۰۰ می رسد

به گزارش روش سئو اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، شرکت اسپیس ایکس می تواند دو دسته از ماهواره های استارلینک را بامداد روز پنجشنبه(فردا) با فاصله چند ساعت از یکدیگر به فضا پرتاب کند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از کلیک اورلاندو، اسپیس ایکس می خواهد یک موشک فالکون ۹ را از مجموعه پرتاب ۴۰ پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال همراه با مجموعه ای از ماهواره های استارلینک به مدار نزدیک پایین پرتاب کند.
اگر شرایط آب و هوایی مناسب باشد به احتمال ۹۰ درصد این پرتاب درساعت ۱: ۱۹ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۹: ۴۹ به وقت تهران) فردا صورت خواهد گرفت. این هجدهمین پرتاب ماهواره های استارلینک است که صورت خواهد گرفت.
حدود پنج ساعت بعد، اسپیس ایکس ماهواره های بعدی را هم در ساعت ۵: ۳۶ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۴: ۰۶ به وقت تهران) از مجموعه پرتاب ۳۹A مرکز فضایی کندی پرتاب خواهد نمود. بر مبنای پیشبینی، شرایط برای پرتاب در اوایل بامداد روز پنجشنبه بهتر خواهد بود چون که وزش باد کمتری پیشبینی شده است.
آب و هوا یا سایر مسائل همیشه می توانند پرتاب را به تأخیر بیندازند. هر دو مأموریت مذکور به علت آب و هوا چندین بار در این هفته به تعویق افتاده اند. بعد از این پرتاب ها تعداد ماهواره های اسپیس ایکس در مدار زمین تقریباً به بیشتر از ۱۰۰۰ عدد خواهد رسید.

منبع: