جف بزوس از مدیر عاملی آمازون كناره گیری می كند

جف بزوس اعلام نمود که برای تمرکز روی علایقش همچون مدیریت شرکت فضایی بلو اوریجین، از مدیر عاملی آمازون کنار خواهد رفت.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از ان بی سی نیوز، جف بزوس روز سه شنبه اظهار داشت که از سمت مدیر اجرائی آمازون کناره گیری می کند و سکان هدایت شرکتی را که ۲۷ سال پیش تأسیس کرد، ترک خواهدنمود.
بزوس در یادداشتی برای کارمندان اظهار داشت که این انتقال به او وقت و انرژی لازم را می دهد تا بتواند روی “صندوق روز ۱”( Day ۱ Fund)، صندوق زمین بزوس(Bezos Earth Fund)، بلواوریجین، واشنگتن پست و سایر کارهایی که به آنها علاقه دارد تمرکز کند.
اندی جاسی(Andy Jassy) مدیر اجرائی خدمات وب آمازون، مسئولیت مدیر عاملی آمازون را بر عهده خواهد گرفت.
بزوس در سه ماهه سوم سال جاری میلادی که از اول ژوئیه شروع می شود از سمت خود کناره گیری خواهدنمود و اندی جاسی، مدیر اجرائی خدمات وب آمازون، مسئولیت مدیر عاملی آمازون را بر عهده خواهد گرفت.

بزوس در حالی از آمازون فاصله می گیرد که ارزش بازار آن حدود ۱.۷ تریلیون دلار است و این مساله آنرا به یکی از با ارزش ترین شرکت های جهان تبدیل نموده است.
بزوس ۵۷ ساله علاوه بر اختصاص وقت به شرکت اکتشافات فضایی خود بلواوریجین و روزنامه واشنگتن پست که متعلق به وی است، اظهار داشت که وی می خواهد بر روی کارهای بشردوستانه خود همچون صندوق روز ۱ و صندوق زمین بزوس که برای کمک به خانواده های بی خانمان است، تمرکز کند.