نمایشگاه CES ۲۰۲۱ هوشمندترین ماسك جهان رونمایی شد بعلاوه فیلم

به گزارش روش سئو شرکت ˮریزرˮ(Razer)ادعا می کند هوشمندترین ماسک جهان را ساخته است. این ماسک N95 که قابل استفاده مجدد است پروژه هازل(Project Hazel) نام دارد. طراحی این ماسک شامل یک بخش خارجی شفاف است که از پلاستیک بازیافتی ساخته شده و ضدخش و ضد آب می باشد و با آن می توان لب خوانی کرد و تغییرات صورت افراد هنگام حرف زدن را مشاهده کرد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از ورج، هم اکنون قیمت این محصول و تاریخ عرضه ی آن مشخص نمی باشد. این شرکت ماسک خویش را نوعی ماسک N95 جراحی می داند اما این ماسک هنوز مجوز و تاییدیه ی سازمان غذا و دارو(FDA)، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) و سازمان ایمنی و بهداشت را دریافت نکرده است. ریزر در اطلاعیه ای اظهار داشت که در حال همکاری با گروهی از متخصصان پزشکی و دانشمندان است تا به تولید ماسک کمک کنند.
قسمت های اصلی این ماسک در بخش دایره ای شکل در دو طرف دهان قرار می گیرند و برای تهویه هوا استفاده می شوند. ریزر می گوید که این ماسک از ونتیلاتورهای فعال برای تصفیه هوای محیط و همینطور بازدم فرد استفاده می نماید. این شرکت همینطور اضافه کرد که تایید می کند این ماسک می تواند تا ۹۵ درصد ذرات معلق شامل ذرات کروناویروس و سایر عوامل بیماری زا را تصفیه کند.
این ونتیلاتورها قابل جدا شدن و شارژ هستند. باآنکه ریزر هنوز جزئیات در ارتباط با اصل مهم یعنی مدت زمان موثر بودن آنها و نحوه اطلاع مصرف کنندگان از زمان تعویض ونتیلاتورها را اعلام نکرده اما سخنگوی این شرکت به ورج اظهار داشت که هنوز در حال آزمایش این فیلترها هستند تا طول عمر آنها را مشخص کنند و هنگام احتیاج به تعویض احیانا به وسیله ی یک اپلیکیشن تلفن همرا به کاربر خبر داده می شود.
میکروفن ها و تقویت کننده های صدا که در قسمت ونتیلاتورها تعبیه شده است صدای شما را از راه ماسک به بیرون می فرستد پس شما نگران کم و نارسا بودن صدایتان نخواهید بود. ما هنوز این مورد را به صورت عملی مشاهده نکرده ایم و شانس امتحان کردن آنرا نداشته ایم. اما شرکت ریزر می گوید که در حال کار با مهندسان شرکت تی اچ ایکس(THX) برای رسیدن به میزان صدای متعادل است.
شرکت ریزر ادعا می کند که پروژه Hazel با وجود همه فن آوری های به کار رفته در آن ماسکی راحت است. این ماسک با محافظ سیلیکونی اطراف بینی و چانه را کاملا پوشش می دهد و از حلقه های گوش قابل تنظیم استفاده می نماید تا اغلب افراد بتوانند آنرا متناسب با خود تنظیم کنند. البته این ماسک به نسبت ماسک های معمولی سنگین تر است.
البته که اگر این ماسک دارای LED های Chroma RGB نباشد نمی توان آنرا محصول مدرن شرکت ریزر دانست. هرکدام از ونتیلاتورها می توانند به رنگ دلخواه بدرخشند و هنگامی که هوا تاریک می شود، مجموعه ای از LED ها به صورت خودکار فعال می شوند تا به دهان شما نور بتابانند تا دیگران همچنان بتوانند صحبت کردن شما را ببینند. نمی توان به راحتی اظهار داشت که این LED ها تا چه اندازه در روشن شدن کامل دهان شما موثر خواهند بود، اما با این وجود امکان دارد مفید باشند.
ریزر پیشبینی می کند که هر ماسک Project Hazel دارای یک کیف شارژ بزرگ باشد که ماسک را بعد از استفاده با اشعه ماورا بنفش ضدعفونی می کند، باآنکه این مورد هنوز در مرحله ی ایده پردازی است.
خیلی از ما هم اکنون ماسک های بی شماری داریم، اما مطمئنا اگر روزی Project Hazel به بازار بیاید جایی برای آن در جهان وجود خواهد داشت.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4