چشم انداز فناوری تا ۲۰۲۵؛ پیشتازی آسیا در عرضه خدمات مخابراتی نسل پنجم

روش سئو: کشورهای آسیایی و به خصوص کشورهای شرق آسیا در زمینه استفاده از استاندارد نسل پنجم تلفن همراه برای افزایش رونق کسب و کارهای خود پیشتازی قابل توجهی داشته اند.

به گزارش روش سئو به نقل از زد دی نت، کشورهای شرق آسیا با شتاب بالا در حال ایجاد زیرساخت های لازم برای بهره گیری از استاندارد نسل پنجم تلفن همراه هستند و برنامه ریزی برای ایجاد پلت فرم ها و خدمات مبتنی بر این استاندارد هم در جریان است.
بررسی های شرکت آلمانی SAP نشان داده است سرمایه گذاری انجام شده در این حوزه در قاره آسیا هم چشم گیر بوده و این در شرایطی است که شیوع کرونا برنامه ریزی ها در این حوزه را در خیلی از نقاط جهان مختل کرده است.
یکی از عوامل امیدواری به رشد استاندارد نسل پنجم تلفن همراه در قاره آسیا وجود انبوهی از توسعه دهندگان و برنامه نویسان در قاره آسیا است که به صورت مرتب ابزار گوناگون مبتنی بر این استاندارد را خلق و عرضه می کنند.
بررسی های انجمن جهانی جی اس ام نشان داده است تا سال ۲۰۲۵ منطقه آسیا – اقیانوسیه بزرگترین قاره جهان از نظر استفاده از خدمات نسل پنجم خواهد بود و بیشترین تعداد کاربران را به خود اختصاص خواهد داد. در آن زمان ۶۷۵ میلیون خط ارتباطی نسل پنجم در قاره آسیا وجود خواهد داشت که بیشتر از نیمی از کل خطوط نسل پنجم جهان را شامل می شود.
سه کشور چین، ژاپن و کره جنوبی در این حوزه پیشتاز خواهند بود و اپراتورهای تلفن همراه هم از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۵ حدود ۳۷۰ میلیارد دلار در حوزه عرضه خدمات نسل پنجم سرمایه گذاری خواهند کرد. تا سال ۲۰۲۵ یک سوم کل ارتباطات نسل پنجم دنیا در چین جریان خواهد داشت و ۲۴ کشور منطقه آسیا – اقیانوسیه هم از این خدمات بهره مند خواهند بود.

منبع: