رباتی كه پیش خدمت ها را خانه نشین می كند

روش سئو: ربات سرویس غذای جدید شركت ˮسافت بنكˮ می تواند به زودی جای پیش خدمت ها و تحویل دهندگان غذا(از آشپزخانه تا میز مشتری) در رستوران ها را بگیرد.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، پایگاه خبری رویترز بتازگی آگاهی داده شرکت نامی فناوری ژاپنی “سافت بانک” در حال آزمایش یک ربات سرویس غذایی جدید در ژاپن است. این ربات که “سروی” (Servi) نام دارد دارای طبقات مختلفی است که می تواند برای ارائه غذا به مشتریان بعنوان راهکاری هم برای رعایت فاصله اجتماعی به سبب کووید-۱۹ و هم کمبود نیروی کار در ژاپن مورد استفاده قرار گیرد.
سروی با توانایی حمل غذا و نوشیدنی از آشپزخانه به میزها بعنوان یک پیشخدمت عمل خواهدنمود. این ربات از دوربین های سه بعدی و فناوری لیدار(فناوری مورد استفاده در وسایل نقلیه خودران) برای حرکت در اطراف میزها و مشتریان استفاده خواهدنمود. ربات مذکور رسما در ماه ژانویه در ژاپن ارائه شد اما تا حالا توسط بعضی از رستوران ها همچون رستوران “دنی”(Denny’s) بعنوان راهی برای ارائه خدمات بدون تماس، آزمایش شده است.

هنگام عرضه نسخه کامل ربات سروی، شرکت ها می توانند این ربات را با هزینه ۹۵۰ دلار در ماه برای یک دوره سه ساله اجاره کنند. این محصول توسط شرکت “بر رباتیکس”(Bear Robotics) در کالیفرنیا ساخته شده است. این شرکت همین طور یک ربات موسوم به مینی سروی برای سرو نوشیدنی ساخته است. سروی بزرگ مجهز به دو سینی و یک ظرف سبد مانند است، در صورتیکه مینی سروی دارای یک سینی و یک ظرف است. هر دو ربات را می توان با یک نمایشگر دارای صفحه لمسی یا تبلت کنترل کرد.

مشهورترین ربات انسان نمای سافت بانک، پپر(Pepper) است که در زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ بعنوان خوشامدگو و همدم بیماران مبتلا به کرونای خفیف در ژاپن مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این از ربات هایی مانند “پپر” در خانه های سالمندان در انگلیس برای بهبود سلامت روان سالمندان و کاهش تنهایی آنها نیز بهره برده اند. این ربات های خودران سخنگو می توانند به مهار اپیدمی تنهایی سالمندان کمک کنند.

ربات “پپر”(Pepper) یک ربات با ارتفاع ۱۲۰ سانتی متر(۴۷ اینچ) با خاصیت های شبیه به انسان است که هم اکنون در بعضی از کشورها با استقبال خیلی از افراد روبه رو شده و بسیار در اماکن عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. این ربات همین طور زدن ماسک را به افراد یادآوری میکند. دوربین تعبیه شده بر روی ربات “پپر” چهره افرادی را که به آن نزدیک می شوند اسکن می کند و اگر تشخیص دهد نیمه پایین صورت آنها پوشیده نیست، این عبارت را بیان می کند: شما همیشه باید به درستی ماسک بزنید. اگر ربات مذکور مشاهده کند که افراد ماسک خودرا زده اند این عبارت را بیان می کند: متشکرم که ماسک خودرا زده اید. مدتی پیش حتی از این ربات های کارآمد بعنوان هوادار در استادیوم نیز استفاده کردند. بتازگی مسابقات بیسبال ژاپن در شرایطی انجام شد که ربات های شرکت “سافت بانک” بجای هواداران تیم ها در جایگاه قرار گرفته بودند.

منبع: