احتمال تأیید خرید ۲ و یك دهم میلیارد دلاری فیت بیت توسط گوگل

مسئولان پرونده ضد انحصار گوگل در اتحادیه اروپا می گویند احتمالاً با خرید فیت بیت توسط گوگل كه ۲٫۱ میلیارد دلار بابت آن هزینه شده، موافقت خواهند كرد.

به گزارش روش سئو به نقل از انگجت، پرداخت ۲.۱ میلیارد دلار توسط گوگل برای خرید فیت بیت که به سبب تولید انواع مچ بند و ساعت هوشمند شهرت دارد، جنجال زیادی در آمریکا و اروپا به راه انداخت و گوگل به سبب همین مبادرت به انحصارطلبی تجاری و کوشش برای از میدان به در کردن رقبا متهم شد.
از همین رو گوگل برای جلوگیری از وقوع مشکلات حقوقی و قضائی کوشش کرد موافقت اتحادیه اروپا با این اقدام خودرا به دست آورد. گوگل در نوامبر سال ۲۰۱۹ برنامه خود برای خرید فیت بیت را افشا کرد. این معامله کاملاً نقد قرار بود امسال نهایی شود، اما تأیید نهایی آن به جلب موافقت رگولاتورهای آمریکا و اتحادیه اروپا منوط شد.
مقامات اروپایی از آغاز رسیدگی به این مساله از ماه آگوست خبر دادند و بررسی های آنها نشان داده خرید فیت بیت توسط گوگل به تشدید انحصارطلبی این شرکت نمی انجامد.
پیش از این گفته می شد یکی از دلیلهای علاقه گوگل به خرید فیت بیت افزایش دسترسی آن به داده های شخصی کاربران ساعت ها و مچ بندهای هوشمند است و گوگل می خواهد از این اطلاعات برای ارسال آگهی های هدفمند به اشخاص استفاده نماید. ظاهراً گوگل قول داده تا استفاده از داده های مشتریان فیت بیت برای نمایش تبلیغات آنلاین هدفمند خودرا محدود کند و بر این پروسه نظارت بیشتری کند.
گوگل همین طور وعده داده که از دیگر سازندگان ساعت ها و مچ بندهای هوشمند پشتیبانی کند و دسترسی آنها به اندروید و کاربران محصولات فیت بیت را تسهیل کند. بدین سبب این شرکت ها نیز خواهند توانست در صورت رضایت مشتریان به اطلاعات خریداران و کاربران محصولات فیت بیت دسترسی یابند.