حضور هزاران سیاره عظیم در اطراف سیاه چاله ها!

به گزارش روش سئو دانشمندان حدس می زنند كه امكان دارد هزاران سیاره فراخورشیدی وجود داشته باشد كه در حال چرخش به دور منطقه امن یك سیاهچاله هستند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، دانشمندان طی این مطالعه با شبیه سازی هایی که انجام دادند دریافتند که این سیارات سیاه چاله ای سبب ایجاد یک هاله ای از گرد و غبار در اطراف سیاهچاله می شوند. به قول محققان، این جهان امکان دارد از گرد و غبار در حال چرخش اطراف یک هیولای گرانشی عظیم که هنگام برخورد جمع می شوند، بوجود آمده باشد.
محققان معتقدند که این سیارات سیاه چاله ای(blanets ) خارج از خط برف زندگی می کنند که این ترکیبات می توانند به یخ تبدیل شوند و احتمالاً جرم آنها بین ۲۰ تا ۳۰ هزار برابر جرم زمین هستند و این سیارات می توانند گرد و غبارهای پوشیده از برف را که به دور سیاه چاله می چرخند را تشکیل دهند. طی این مطالعه محققان با انجام آزمایشات بسیار متوجه این مورد شدند و توانستند به صورت تقریبی جرم آنها را دریابند.
محققان دانشگاه کاگوشیما اظهار کرده اند، سیارات وقتی بوجود می آیند که گرد و غبارهای در حال چرخش اطراف یک ستاره به یکدیگر متصل شوند و یک حلقه تشکیل دهند و این چیزی است که اخترشناسان این دانشگاه درباره تشکیل سیارات سنتی(Traditional planets) تصور می کنند.
محققان می گویند سیاه چاله با یک میلیون جرم خورشیدی می تواند یک سیاره را قادر سازد تا در فاصله ۱۳ سال نوری دورتر از آن هم گردش کند. با این وجود، محققان این تیم همینطور خاطرنشان کردند که شرایط موجود در اطراف سیاه چاله برای تولد یک سیاره فراخورشیدی مناسب می باشد. یافته های این مطالعه نشان داده است که سیارات سیاه چاله ای در طول عمر خود(۱۰۰ میلیون سال) می توانند اطراف هسته های فعال کهکشان هایی با درخشندگی نسبتاً کم ایجاد شوند.

منبع: