با تلاش پژوهشگران روس صورت گرفت بررسی توانایی نانوذرات طلا در تشخیص و درمان سرطان

به گزارش روش سئو پژوهشگران روس در بررسی جدیدی، به ارزیابی توانایی نانوذرات طلا در تشخیص و درمان بیماری ها پرداختند.
به گزارش روش سئو به نقل از ایسنا و به نقل از نانومگزین، پژوهشگران “دانشگاه ملی مطالعات فناوری روسیه”(NUST MISIS)، پژوهشی در مورد نانوذرات مغناطیسی طلا انجام داده اند. شاید چنین نانوذراتی در آینده بتوانند به تشخیص و درمان سرطان کمک کنند.
“ماکسیم آباکوموف”(Maxim Abakumov)، سرپرست این پژوهش اظهار داشت: تصویربرداری مغناطیسی، یکی از موثرترین روش ها برای شناسایی سرطان در مراحل ابتدایی است. برای افزایش دقت این روش می توان یک عامل به خصوص با خصوصیت های مغناطیسی را به بدن بیمار تزریق کرد که می تواند سلول های بدخیم را مشخص نماید. مواد مغناطیسی علاوه بر تشخیص سرطان می توانند به درمان آن هم کمک کنند. هنگامی که نانوذرات مغناطیسی در معرض دمای بالا قرار می گیرند، گرم می شوند و می توانند پوسته سلول های سرطانی را از بین ببرند.
این گروه پژوهشی، نوعی نانوذرات مغناطیسی ابداع نموده اند که مبتنی بر اکسید آهن هستند و می توان آنها را هم برای تشخیص و هم برای درمان به کار برد. پژوهشگران در این پروژه، شکل گیری نانوذرات هیبریدی مغناطیس- طلا را مورد بررسی قرار دادند. آنها قابلیت هسته زایی، رشد و چندوجهی بودن نانوذرات هیبریدی مغناطیس- طلا را ارزیابی کردند.
این پژوهش، جامع ترین بررسی را در مورد نانوذرات مغناطیسی عرضه می دهد. پژوهشگران باور دارند که داده های این پروژه، به آنها امکان خواهد داد تا اندازه و شکل نانوذرات را کنترل کنند. این داده ها در آینده می توانند به گسترش تولید نانوذراتی کمک کنند که قابلیت پیشگیری و درمان دارند.
این پژوهش، در مجله “Journal of Materials Chemistry B” به چاپ رسید.